نمایده مردم شهرستان‌های کهنوج، منوجان، فاریاب، رودبار جنوب و قلعه‌گنج در مجلس:
نمایده مردم شهرستان‌های کهنوج، منوجان، فاریاب، رودبار جنوب و قلعه‌گنج در مجلس گفت: امکانات نگهداری، فرآوری و صادرات در حوزه کشاورزی نداریم و شرکت‌های معین اقتصادی باید در این حوزه ورود کنند.
کد خبر: ۵۷۱۱۰۷
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۷ 25 February 2018

احمد حمزه امشب در نشست خبری با جمعی از خبرنگاران کرمانی پس از بازدید صورت گرفته از طرح‌های اقتصاد مقاومتی شهرستان منوجان اظهار داشت: شرکت‌های معین اقتصادی در جنوب استان کرمان آنگونه که باید در بخش کشاورزی ورود نکرده‌اند.

نمایده مردم شهرستان‌های کهنوج، منوجان، فاریاب، رودبار جنوب و قلعه‌گنج در مجلس شورای اسلامی با اشاره به فعالیت شرکت گهر‌زمین به عنوان معین اقتصادی در شهرستان منوجان ابراز داشت: این شرکت اطلاعات پایه‌ای را در زمینه کشاورزی منطقه جمع‌آوری کرده است، یعنی عزم ورود به این مبحث را دارد، اما اینکه چه زمانی وارد مسئله می‌شود به خودشان بستگی دارد.

حمزه با بیان اینکه معیشت منطقه جنوب کرمان مبتنی بر کشاورزی است، عنوان کرد: شرکت‌های معین اقتصادی برای کمک به زندگی عامه مردم باید به بخش کشاورزی ورود کنند، حضور در سایر بخش‌ها، کمک‌های موردی است.

وی گفت: در شرایط فعلی بازاریابی و فروش محصول در کشاورزی برای ما اهمیت دارد، چون در بحث تولید مشکلی نداریم و همه خانواد‌ه‌ها در این زمینه خوب هستند.

حمزه ادامه داد: امکانات نگهداری، فرآوری و صادرات در حوزه کشاورزی نداریم و شرکت‌های معین اقتصادی باید در این حوزه ورود کنند.

نماینده مردم 5 شهرستان جنوب استان کرمان در مورد سد صفارود و انتقال آب عنوان کرد: انتقال آب حوزه‌ای در کشور خواه و ناخواه تنش ایجاد می‌کند و زیاد به صلاح کشور نیست و بهتر است، بر روی بحث شیرین کردن آب دریا و انتقال آن کار کنیم چون بهترین و پایدارترین روش است.

وی اظهار داشت: مهمترین کار در بحث آب در حوزه خانگی و ...، صرفه‌جویی است، انتقال آب سد صفارود به نظر می‌رسد که مشکلاتی را به همراه داشته باشد.

حمزه در مورد استان شدن شهرستان‌های جنوبی استان کرمان، ابراز داشتد: در این زمینه تابع تصمیمات کشوری هستیم.

نماینده 5 شهرستان جنوبی استان کرمان از فعالیت معین‌های اقتصادی در جنوب کرمان گفت و ابراز کرد: در حال حاضر فعالیت معین‌های اقتصادی در دو شهرستان در جنوب کار را آغاز کردند و از آنها راضی هستیم.

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار