استاندار کرمان خبر داد:
استاندار کرمان از معرفی یک هزار و ۵۷ زلزله زده کوهبنانی به بانک‌های عامل برای دریافت تسهیلات خبر داد و گفت:تاکنون ۷۶۹ نفر برای دریافت تسهیلات با بانک‌های عامل قرارداد منعقد کرده اند.
کد خبر: ۵۷۲۱۵۷
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۰:۵۳ 28 February 2018

علیرضا رزم حسینی صبح امروز هشتم اسفندماه در حاشیه بازدید سرزده از مناطق زلزله زده کوهبنان به همراه معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان به تشریح اقدامات صورت گرفته پس از وقوع زلزله کوهبنان پرداخت و گفت: بلافاصله پس از وقوع زمین لرزه کوهبنان و آواربرداری واحدهای تخریب شده، کارگاه ساخت کانکس در منطقه دایر شده و هم اکنون نیز با سرعت در حال انجام کار است.

وی از معرفی یک هزار و ۵۷ زلزله زده کوهبنانی به بانک‌های عامل جهت دریافت تسهیلات خبر داد و بیان کرد: تاکنون ۷۶۹ نفر برای دریافت تسهیلات با بانک‌های عامل قرارداد منعقد کرده اند.

استاندار کرمان اظهار کرد: رسانه ها باید واقعیت ها را گزارش دهند تا نور امید را در دل مردم روشن کنند.

وی با اشاره به ساخت و انتشار کلیپ های سیاه نمایی شده که در خصوص منطقه کوهبنان در فضاهای مجازی پخش شده، افزود: در خصوص این کلیپ ها در شورای تامین تصمیم گیری‌های لازم را انجام خواهیم داد.

رزم حسینی با بیان اینکه مردم باید به فرمانداری و بنیاد مسکن و انقلاب اسلامی مراجعه کرده و پرونده‌های خود را تشکیل دهند تصریح کرد: قطعا اولویت ما در توزیع کانکس در منطقه زلزله زده کوهبنان، افراد نیازمند است.

همچنین استاندار کرمان در سفر به شهرستان کوهبنان در بازدید از روستای زلزله زده جور ضمن حضور در جمع صمیمی مردم این منطقه و شنیدن درد و دل های آنان به بررسی مشکلات قنوات این منطقه پرداخت و طی تماس تلفنی با «عباس سعیدی» رئیس سازمان جهادکشاورزی شمال استان دستور تعجیل در رفع مشکل قنات‌های این منطقه را صادر کرد.

براساس این گزارش رزم حسینی استاندار کرمان در ادامه از سالن ورزشی این منطقه که هم اکنون به کارگاه ساخت کانکس تبدیل شده است بازدید کرد و گفت: این کارگاه از ۲۰ دی ماه سال جاری و پس از وقوع زمین لرزه در منطقه دایر شده است که تاکنون حدود ۱۵۰ کانکس برای منطقه جور ساخته و تحویل داده شده، ضمن آنکه این کارگاه روزانه توان ساخت حدود ۱۰ عدد کانکس را دارد.

استاندار کرمان در این بازدید گفت: نباید خانه هایی که مقاومت لازم را دارند را تخریب کرد، ضمن آنکه باید تسهیلات لازم در کمترین زمان ممکن برای بازسازی این واحدها نیز پرداخت شود.

در حاشیه این بازدید «سید مصطفی آیت‌ الهی موسوی» معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان نیز گفت: در منطقه کوهبنان ۵۰۰ واحد خسارت دیده وجود دارد که ۳۰۰ واحد آن روستایی و ۲۰۰ واحد آن شهری است.

وی از تشکیل یک هزار و ۲۲۲ پرونده برای دریافت تسهیلات در این منطقه خبر داد و عنوان کرد: تا کنون حدود ۳۱۳ پروانه صادر شده است، ضمن آنکه یک هزار و ۵۷ پرونده به بانک ها معرفی شده است و از این تعداد برای ۷۶۹ نفر انعقاد قرارداد صورت گرفته است.

منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار