استاندار کرمان گفت : همه مسئولین نظام پای کار هستند و معتقدیم با وجود چنین آمادگی ، می توانیم اقدامات بزرگی در سطح استان انجام دهیم .
کد خبر: ۵۷۲۳۹۹
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۴ 28 February 2018

علیرضا رزم حسینی استاندار کرمان در دیدار اعضای هیات مدیره موسسه اعتباری ملل بعنوان معین اقتصادی شهرستان کهنوج، با بیان اینکه در بحث اقتصاد مقاومتی انصافا اقدامات بسیار خوبی در استان صورت گرفته است، تصریح کرد: در گام دوم مثلث توسعه اقتصادی، 23 بنگاه بزرگ اقتصادی کشور بعنوان معین اقتصادی در استان کرمان مشغول به فعالیت شدند که نکته قابل تامل در این موضوع، حضور کاملاً داوطلبانه و بدون از دستورات حکومتی بوده است.

وی با اشاره به زمان بندی های انعقاد تفاهمنامه ها با معین های اقتصادی و میزان پیشرفت اقدامات آنها در هر منطقه اظهار کرد: 7 معین کارهایشان کاملا اجرایی، قابل مشاهده و کارنامه درخشانی تاکنون از خود به جای گذاشته اند به طوری که در ابتدای اجرای این الگو، تردیدهایی درباره موفقیت این طرح وجود داشت اما امروز خدا را شاکر هستیم که شاهد دستاوردها و موفقیت های این سبک مدیریت در استان کرمان می باشیم به طوری که در دو نوبت مقام معظم رهبری از این الگو نام برده اند که نشان می دهد راه را درست رفته ایم.

رزم حسینی با بیان اینکه بخشی از معین های اقتصاد مقاومتی حتی در منطقه هزینه نکرده اند اما پول را با مدیریت صحیح خلق کرده اند، تصریح کرد: امروز شاهد هستیم که مردم به چنین الگویی اعتماد کرده اند به طوری که شاهد هستیم در برخی روستاهای استان تا 200 میلیون تومان سرمایه گذاری از سوی مردم در صندوق های خرد روستایی صورت گرفته است.

استاندار کرمان به تشریح برخی از دستاوردهای قابل توجه معین های اقتصادی در شهرستان های گلباف، رودبارجنوب، منوجان، شهداد و ... پرداخت و بیان کرد: خوشبختانه این الگو مورد تایید سران قوا قرار گرفته است و امیدواریم بتوانیم اولین جلسه معین های اقتصادی استان با رییس مجلس شورای اسلامی را در اریبهشت ماه سال 97 برگزار کنیم.

رزم حسینی با اشاره به فراهم کردن مشوق های لازم برای معین های اقتصادی کارنامه دار استان، اظهار کرد: در شهرستان کهنوج 80 میلیارد تومان یارانه به مردم پرداخت می شود که می توان با مدیریت صحیح این پول ها را در جهت خلق ثروت و ایجاد اشتغال پایدار برای مردم منطقه سوق داد.

معین اقتصادی کهنوج نیز در این دیدار گفت :کهنوج را به شهری سبز و بدون آلاینده تبدیل خواهیم کرد.

مدیرعامل موسسه اعتباری ملل با بیان اینکه امیدواریم در شهرستان کهنوج بتوانیم کارهایی که مورد رضایت خداوند، مقام معظم رهبری، استاندار کرمان و مردم منطقه است را انجام دهیم، به تشریح اقدامات در دست کار این معین پرداخت و گفت: یکی از برنامه های موسسه اعتباری ملل در این شهرستان مجهز کردن پشت بام های خانه های شهرستان کهنوج به سیستم انرژی خورشیدی (سولار) است تا بتوانیم در آینده نزدیک کهنوج را به شهری سبز و بدون آلاینده تبدیل کنیم.

سید امین جوادی با تاکید بر اینکه در شهرستان کهنوج به دنبال آن هستیم قولی را که به استاندار کرمان در راستای الگوی اقتصاد مقاومتی داده‌ایم، اجرایی کنیم، تصریح کرد: هر روز که می گذرد الگوی اقتصاد مقاومتی را بیشتر می توانیم حس کنیم و معتقدیم در صورت موفقیت این طرح، این الگو موجب نجات و شکوفایی اقتصاد کشور خواهد شد.

وی با بیان اینکه امیدواریم در شهرستان کهنوج بتوانیم کارهایی که مورد رضایت خداوند، مقام معظم رهبری، استاندار کرمان و مردم منطقه است را انجام دهیم، به تشریح اقدامات در دست کار این معین پرداخت و گفت: یکی از برنامه های موسسه اعتباری ملل در این شهرستان مجهز کردن پشت بام های خانه های شهرستان کهنوج به سیستم انرژی خورشیدی (سولار) است تا بتوانیم در آینده نزدیک کهنوج را به شهری سبز و بدون آلاینده تبدیل کنیم.

وی به راه‌اندازی کارخانجات تبدیلی، سردخانه، کشتارگاه و ... در منطقه کهنوج اشاره کرد و گفت: شرکت فرش بعنوان یکی از زیرمجموعه های موسسه اعتباری ملل و بزگترین شرکت تولید و صادرات فرش در کشور هم اکنون در منطقه حضور پیدا کرده است و امیدواریم با ایجاد 8000 دار قالی در منطقه کهنوج، بتوانیم مشاغل خانگی این منطقه را در این حوزه راه اندازی کنیم که در این راستا به صورت تضمینی این فرش ها خریداری و حتی به خارج از کشور نیز صادر خواهد شد.

جوادی به حوزه معدنی شهرستان کهنوج و ظرفیت های این منطقه اشاره کرد و ادامه داد: با شرکت ایمیدور جلسات متعددی برای بررسی وضعیت معدنی به ویژه تیتانیوم این شهرستان برگزار کردیم و به دنبال واگذاری این حوزه از سوی شرکت ایمیدور هستیم که در این راستا استقبال خوبی از سوی مهندس کرباسچیان مدیرعامل شرکت ایمیدور داشته ایم.

جوادی با اشاره به تاکیدات این موسسه در حفظ حیات محیط زیست و توجه جدی به این مهم در پروژه بام کرمان، اظهار کرد: نمی خواهیم درخت هایی در این منطقه بکاریم که بعد از چند وقت از بین بروند، بلکه به دنبال آن هستیم که از مهندسین با نام و فعال این حوزه طرح هایی را بگیریم تا بتوانیم فضای سبزی زیبا و مدرن را در بام کرمان داشته باشیم.

 مدیرعامل موسسه اعتباری ملل در ادامه به اجرای طرح مجتمع «بهار رضوی» در کرمان اشاره کرد و گفت: سالن زیبا و منحصر به فردی در این مجموعه با 6000 متر سایت و ایجاد پشت بام آن به صورت فضای سبز را در دستور کار داریم که می تواند یک مجتمع مدرن در کشور باشد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار