استاندار کرمان از تشکیل کارگروه تخصصی زیرمجموعه شورای معادن استان کرمان خبر داد و اظهار کرد: باید طرح های پیشنهادی این شورا ابتدا در این کارگروه بررسی های تخصصی شود تا بتوانیم در این شورا مصوبات لازم را انجام دهیم.
کد خبر: ۵۷۲۶۵۶
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۱:۱۶ 01 March 2018

به گزارش تابناک به نقل از روابط عمومی استانداری کرمان، "علیرضا رزم حسینی" عصر روز نهم اسفندماه در شورای معادن استان کرمان با بیان اینکه باور نداریم اختیارات واگذار شده به استان کرمان در حوزه معادن به صورت واقعی و جدی بوده است اظهار کرد: شورای معادن استان کرمان هم اکنون فعال ترین شورای معادن کشور است اما باید به گونه ای برنامه ریزی کنیم که مصوبات این شورا قابلیت اجرایی داشته باشد.
استاندار کرمان از تشکیل کارگروه تخصصی زیرمجموعه شورای معادن استان کرمان خبر داد و اظهار کرد: باید طرح های پیشنهادی این شورا ابتدا در این کارگروه بررسی های تخصصی شود تا بتوانیم در این شورا مصوبات لازم را انجام دهیم.
وی با اشاره به اختیار شورای عالی معادن استان مبنی بر واریز 80 درصد از محل حقوق دولتی معادن استان به خزانه کشوری و معافیت 20 درصدی استان کرمان برای استفاده از این درصد در جهت توسعه آن منطقه اظهار کرد: هدف ما این بود که از محل درآمد معادن استان کرمان بتوانیم این پول را در جهت توسعه پایدار در کل استان کرمان هزینه کنیم.
رزم حسینی در پایان خاطر نشان کرد: ایمنی معادن نیز یکی از دغدغه های جدی استان کرمان است به طوری که امروز اکتشافات استان به صورت کامل سنتی است که می تواند حوادث های ناگواری را ایجاد کند.
"مهدی حسینی‌نژاد" رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان نیز در این جلسه گفت: تفویض اختیارات در حوزه معادن یک ظرفیت بسیار بزرگی برای استان محسوب می شود که می توان نهایت استفاده را از آن کرد.
وی به ظرفیت های تفویض اختیارات اشاره کرد و افزود: به دنبال آن هستیم پژوهش هایی با مشارکت دانشگاه های استان برای دستیابی به تولیدات دانش بنیان، به منظور ارتقای بهره وری، اکتشاف و حفظ محیط زیست انجام دهیم.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان با بیان این مطلب که 435 میلیارد تومان وصول حقوق دولتی از محل معادن استان کرمان تا تاریخ 30 بهمن سال جاری است، ادامه داد: از اختیارات ماده 43 که شامل یک درصد فروش شرکت‌های معدنی و 20 درصد حقوق دولتی می‌باشد و به شورای عالی معادن استانی واگذار شده است می توان ظرفیت 240 میلیارد تومانی در استان کرمان جهت اقدامات پژوهشی، بهره‌وری معادن، زیرساختی و زیست محیطی ایجاد کرد.
وی با بیان اینکه مقرر بود 50 هزار تومان هر تن کنسانتره از محل بند «پ» به معادن ذغالسنگ اختصاص داده شود که به مجلس شورای اسلامی ارایه شده است، تصریح کرد: اکتشافات و بهره‌برداری معدن کرومیت اسفندقه یکی از چالش‌های استان است لذا به شیوه مدرن باید اکتشافات آن صورت گیرد، ضمن آنکه ایمنی آن نیز مورد توجه قرار گیرد.
علی اسدی نماینده مردم شهربابک در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه گفت: معادن استان حرف اول را کشور می زند اما متاسفانه هم اکنون شاهد هستیم سازماندهی دستی صورت نگرفته است.
وی با طرح این سوال که با وجود معادن در شهربابک چرا باید نرخ بیکاری آن بالا باشد؟ تصریح کرد: بین دستگاه های اجرایی ذیربط هماهنگی لازم وجود ندارد و باید در این راستا برنامه ریزی جدی صورت گیرد

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار