استاندار کرمان:
استاندار کرمان عنوان کرد: بی عدالتی های اجتماعی سبب بروز آسیب های اجتماعی در جامعه خواهند شد و برای حل این مشکل تنها یک راه وجود دارد و آن نیز توانمندسازی جوامع محلی است به طوری که باید مردم را در حوزه اقتصاد و فرهنگ توانمند کنیم.
کد خبر: ۵۷۳۰۵۱
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۰:۲۲ 02 March 2018

"علیرضا رزم حسینی"  در همایش «پیشگیری از خشونت، چالش ها و راهکارها» در دانشگاه شهید باهنر کرمان با حضور معاون اول قوه قضاییه با بیان اینکه برگزاری این همایش در استان کرمان ضرورت داشت، اظهار کرد: امیدواریم پایان این همایش منجر به رویکردهای عملی و اجرایی برای جلوگیری از خشونت در استان و کشور شود.
وی ادامه داد: پیمان صورت گرفته بین طوایف مختلف در جنوب استان کرمان بسیار ارزشمند است و این موضوع باید در سراسر کشور نهادینه شود.
استاندار کرمان با اشاره به دست پنهان اقتصاد و فرهنگ در ریشه های خشونت، خاطرنشان کرد: نمی توان حتماً گفت انسان های فقیر منجر به بروز جرم در جامعه خواهند شد اما شاخص ها نشان می دهد اقتصاد و فرهنگ در پشت این خشونت ها نهادینه شده است.
رزم حسینی با بیان اینکه بی عدالتی های اجتماعی سبب بروز چنین آسیب های اجتماعی در جامعه خواهد شد، اظهار کرد: برای حل این مشکل تنها یک یک راه وجود دارد و آن نیز توانمندسازی جوامع محلی است به طوری که باید مردم را در حوزه اقتصاد و فرهنگ توانمند کنیم.
استاندار کرمان با اشاره به اجرای الگوی اقتصاد مقاومتی در استان و کارنامه قابل مشاهد و موفق این الگو گفت: در شهرستان قلعه گنج این الگو از سال 93 شروع شد و آمارهای امروز نشان می‌دهد میزان خودکشی از 6 مورد در سال 92 به یک مورد در سال 95، سرقت عادی از 114 مورد در سال 92 به 56 مورد، وقوع قتل‌ها از 5 مورد در سال 92 به یک مورد در سال 95 و نزاع دسته جمعی از 13 مورد در سال 92 به یک مورد در سال 95 رسیده است.

رزم حسینی با اشاره به اینکه ریشه خشونت در دست های پنهان فقر، اقتصاد و فرهنگ است، افزود: اگر می خواهیم ریشه جرم و جنایت، قتل و ... را بر داریم تنها راه آن این است که نظام اداری ناکارآمد اقتصاد و فرهنگ را باید کار آمد کنیم.

وی تاکید کرد: برنامه های که در برنامه دوم، سوم، چهارم، پنجم و حتی برنامه ششم کشور مجلس شورای اسلامی تصویب کرد بحث تحول اداری تمکز زادیی و عدم تمرکز در حکومت مرکزی و اعطایی تفویض اختیارات به زیبایی نوشته اند اما طی ۴۰ سال گذشته تمرکز زدایی افزایش پیدا کرده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار