محمدرضا بلوردی مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان گفت: استان کرمان در سال جاری با 240 نفر فوت در صحنه رتبه دوم کشور را تعداد فوتی های جاده ای به خود اختصاص داده است. با وجود 72 درصد تصادفات استان در محور بم- کرمان، این مسیر در رتبه اول مسیرهای اصلی استان در تعداد فقره های تصادف و همچنین منجر به فوت قرار دارد.
کد خبر: ۵۷۳۴۸۳
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۳ 03 March 2018

به گزارش تابناک کرمان، محمدرضا بلوردی مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان امروز شنبه 12 اسفندماه در کمیسیون راه ها صریح کرد: در 9 ماه گذشته سال جاری، 672 نفر فوتی در راه های برون شهری استان کرمان داشته ایم که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 25.6 درصد افزایش داشته است.
وی با بیان اینکه استان کرمان در تعداد فوتی های جاده ای هم اکنون رتبه دوم کشور را به خود اختصاص داده است، تصریح کرد: در سال گذشته میزان فوتی های جاده‌ای استان 535 نفر بوده استف ضمن آنکه تعداد شدت تصادفات نسبت به سال گذشته بیشتر شده است که شاید یکی از این دلایل افزایش سرعت خودروها در جاده های استان بوده است.
بلوردی با بیان اینکه در سال جاری شاهد 249 نفر فوت در صحنه در جاده های برون شهری استان بوده ایم اظهار کرد:، در هر تصادف برون جاده ای استان، متوسط 1.5 نفر کشته می شوند و این در حالی است که فقره های تصادفات جرحی و فوتی استان، 2.4 درصد افزایش پیدا کرده است.
وی با بیان اینکه 50 درصد تصادفات برون شهری استان در محورهای اصلی و 49 درصد در محورهای روستایی بوده است، تصریح کرد: از این بین 60 درصد تصادفات منجر به فوت استان در جاده های اصلی بوده که 238 مورد ناشی از واژگونی خودرو بوده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان با اشاره به محورهای حادثه خیز استان، تصریح کرد: محور«کرمان – بم» در رتبه اول مسیرهای اصلی استان در تعداد فقره های تصادف و همچنین منجر به فوت بوده به طوری که 72 درصد تصادفات استان در این محور صورت گرفته است که دلایلی مختلفی برای افزایش میزان تصادفات در این محور وجود دارد و کمیسیون های راه و شهرسازی، اورژانس و ... به دنبال کنترل این محور هستند اما برخی دلایل نیز از کنترل این مجموعه خارج است.

بلوردی عنوان کرد: واژگونی خودرو در جاده‌های استان کرمان طی سال گذشته نسبت به سال قبل آن کاهش داشته است، اما شاهد افزایش واژگونی خودرو در سال جاری هستیم

سرهنگ یوسف نجفی در کمیسیون راه‌های استان کرمان گفت: در سال جاری16 درصد افزایش برخورد رخ به رخ داشته‌ایم، تصادفات ناشی از استفاده از تلفن همراه 11 درصد افزایش داشته ایم، همچنین در حرکات مخاطره آمیز  درصد افزایش تصادف داشته‌ایم، ضمن آنکه در توقیف خودروها 18 درصد افزایش داشته‌ایم

فرمانده پلیس راهور شمال استان کرمان از افزایش 10 میلیونی تردد خودروها در سال جاری و افزایش سرعت را از جمله لایل افزایش تصادفات استان برشمرد و عنوان کرد: به دلیل آنکه استان های همجوار ما دوربین‌های پایش تصویری نصب است اما در جاده های استان کرمان به این دوربین‌ها مجهز نیستند لذا کرمان حیاط خلوت سرعت رانندگان است

استاندار کرمان با تاکید بر افزایش علایم راهنمایی و رانندگی در جاده های استان کرمان، تصریح کرد: باید در ایام افزایش تردد جاده ای استان بتوانیم از نیروی کمکی پلیس استفاده کنیم.
وی افزود: باید کنترل های فیزیکی توسط پلیس در جاده های برون شهری استان کرمان افزایش پیدا کند و این موضوع نیز در کشورهای پیشرفته به وضوح قابل مشاهده است.
رزم حسینی خاطرنشان کرد: هم اکنون استان کرمان رتبه سوم کشور در میزان جاده‌های استان را دارد اما در وجود امکانات بین راهی رتبه بیست و چهارم کشور را به خود اختصاص داده که هیچگونه همخوانی با یکدیگر ندارند و باید در صدور مجوزات برای ایجاد اقامتگاه ها کمتر سختگیری صورت گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار