رئیس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی با انتقاد از دو لایحه اصلاح مبارزه با پولشویی و اصلاح قانون مبارزه با تروریسم گفت: لایحه بودجه‌ امسال دولت به مجلس نیز اشکالات فراوانی داشت که اصلاح شد.
کد خبر: ۵۷۶۷۰۶
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۱:۰۷ 10 March 2018

محمدمهدی زاهدی ظهر امروز در نمازجمعه زنگی‌آباد با تبریک سالروز میلاد حضرت زهرا(س) اظهار داشت: سبک زندگی، رفتار و گفتار، مبارزات و جنبه‌های مختلف زندگی این بزرگوار برای همه ما الگو و قابل تامل و بررسی است.

وی با اشاره به جریان میلاد حضرت زهرا(س) و اینکه خداوند چگونه ایشان را به پیامبر عطا فرمودند گفت: اولین کسی که پرچم دفاع از ولایت را پس از وفات پیامبر(ص) به دست گرفت حضرت زهرا(س) بود و در دورانی که حضرت علی(ع) را خانه‌نشین کرده بودند آن بانوی گرانقدر در دفاع از ولایت تا پای جان ایستاد.

رئیس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در روزگار کنونی نیز دشمنان و استکبار به دنبال آن هستند که همان شرایط پس از وفات پیامبر(ص) را پس از وفات امام خمینی در جامعه کنونی ما ایجاد کند و جریان ولایت‌فقیه در جامعه را به انزوا و نابودی بکشانند افزود: باید مراقبت کرده و با الگو قرار دادند آن بانوی گرانقدر در ولایتمداری هم پیشتاز باشیم.

وی با اشاره به اینکه لایحه بودجه‌ای که امسال دولت به مجلس ارائه کرده اشکالات فراوانی داشت و برای نخستین سالی است که کار کردن بر روی لایحه بودجه این اندازه طول کشیده است گفت: بیش از سه ماه مجلس کار کرده و لایحه را اصلاح کرد که امیدواریم به زودی نهایی شود.

زاهدی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در بحث عدالت‌محوری در جامعه مطالباتی دارند گفت: تلاش شده در مجلس این مطالبه رهبری را دنبال کنیم.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در مجلس در این راستا گفت: افزایش حقوق در سال آینده به صورت پلکانی نزولی تا طی چند سال عدالت در پرداخت حقوق انجام شده و فاصله بین کمترین و بالاترین حقوق‌ها به حداقل برسد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی اقدام دیگر مجلس را در زمینه مالیات حقوق عنوان کرد و افزود: امیدواریم در سال آینده مالیات بر حقوق به صورت پلکانی صعودی بوده و مالیات حقوق‌های بالا افزایش ضریب بیشتری داشته باشند.

وی با بیان اینکه برای بازنشتگان لشکری و کشوری 5 هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده تا ظرف چند سال هم‌ترازی حقوق بازنشستگان ایجاد شود بیان کرد: برای بازنشستگان صندوق فولاد حدود 3 هزار میلیارد تومان برای ساماندهی حقوق آنها در سال آینده در نظر گرفته شده است.

زاهدی با اشاره به اینکه دولت دو لایحه به مجلس داده که واقعا جای تاسف و نگرانی دارد گفت: اصلاح مبارزه با پولشویی و اصلاح قانون مبارزه با تروریسم این دو لایحه‌ای که است که از سوی دولت به مجلس ارائه شده است.

وی افزود: لایحه اصلاح قانون مبارزه با تروریسم به زبان ساده این است که هرکسی در هر جای دنیا چه شخص حقیقی و چه حقوقی از تروریسم دفاع و یا به آن کمک کند باید آن شخص حقیقی یا حقوقی در مجامع بین‌المللی محاکمه و به مجازات شدید محکوم شود.

رئیس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در پشت پرده این لایحه آمریکا و انگلیس، حزب‌الله لبنان، انصارالله یمن و مبارزین عراق و یمن را تروریست می‌دانند تصریح کرد: در واقعیت با تصویب این قانون ما باید سردار سلیمانی، پرچمدار مبارزه با آمریکا و عیادی آن و حامی این جریانات در منطقه را به مجامع بین‌المللی تحویل داده تا محاکمه شود و این جای تعجب و تاسف دارد.

وی با اشاره به اینکه ما محکم ایستادیم که این دو قانون نباید در مجلس مطرح شود گفت: حال بعضی از نمایندگان مجلس به صورت دو فوریتی به دنبال تصویب این لایحه بودند که نمایندگان انقلابی اجازه ندادند.

منبع: تسنیم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار