مدیر کل کمیته امداد امام خمینی گفت: نقشی که مددجویان در تولید اشتغال استان داشته اند نمونه بارز اقتصاد مقاومتی است.
کد خبر: ۵۷۶۷۱۶
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۱:۱۵ 10 March 2018

یحیی صادقی مدیرکل کمیته امداد استان کرمان به مناسبت هفته احسان و نیکوکاری گفت: کمیته امداد 22 روز پس از پیروزی انقلاب اسلامی با دستور امام راحل راه اندازی شد.

وی افزود: کمیته امداد طی سال ها پس از تاسیس منشاء خیر و برکات زیادی در جامعه به ویژه در مناطق محروم بوده است.

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان یکی از مسائل بسیار مهم در تمام مباحث و موضوعات جامعه را بحث عدالت اجتماعی عنوان و تصریح کرد: اگر عدالت اجتماعی در جامعه محقق شود به تکلیف و رسالت خود که همان محرومیت زدایی است دست خواهیم یافت.وی با اشاره به اینکه محرومان عقبه اصلی نظام هستند، افزود: امام راحل فرموده اند انقلاب مال پابرهنگان و قشر محروم و فقیر است و این محرومان بودند که برای پیروزی انقلاب خون داده اند و سختی کشیده اند.

وی در ادامه به اقدامات انجام شده در حوزه اشتغال و توانمندسازی مددجویان اشاره کرد و گفت: 6840 طرح اشتغال در 11 ماهه امسال توسط کمیته امداد استان کرمان ایجاد شده است و نقشی که مددجویان در تولید و اشتغال استان داشته اند نمونه بارز اصل اقتصاد مقاومتی است.

مدیر کل کمیته امداد استان کرمان به اجرای طرح کارفرمایی توسط این نهاد اشاره و تصریح کرد: کارفرمایانی که نیروی کار مورد نیاز خود را از بین مددجویان تحت حمایت و فرزندان آن ها به کار گیرند به مدت دو سال از پرداخت حق بیمه ( سال اول 100درصد و سال دوم 50درصد )معاف خواهند بود.

وی تعداد خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان کرمان را 93 هزار خانوار اعلام کرد و گفت: 60 درصد از این خانوارها، سرپرست و نان آور خانواده زن است.

وی همچنین تعداد دانشجویان تحت حمایت کمیته امداد استان کرمان را چهار هزار دانشجو عنوان کرد و ادامه داد: تعدادی از این دانشجویان در رشته پزشکی و تعدادی نیز در دانشگاه های برتر کشور در حال تحصیل هستند.

صادقی با تاکید بر اینکه کمیته امداد به تنهایی قادر به محرومیت زدایی نیست، تصریح کرد: کرمان دیار مهربانی و کریمان است و بر این اساس باید نگاه محبت آمیز به نیازمندان و هم نوعان خود داشته باشیم.

مدیرکل کمیته امداد استان با اشاره به اینکه در آستانه عید وسال نو قرار داریم گفت: انتظار می رود با مشارکت و کمک مردم نوعدوست خانواده های نیازمند را نیز شاد کنیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار