با برگزاری جشن گلریزان ویژه مددجویان زن جرایم غیر عمد استان کرمان و با نگاه و دستان سخاوتمند بانوان خیر کرمانی 6 زندانی زن از زندان های این استان آزاد شدند.
کد خبر: ۵۷۷۲۹۳
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۱:۴۳ 11 March 2018

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان روز شنبه در دومین جشن گلریزان ویژه زنان زندانی جرایم غیرعمد این استان گفت: ناآگاهی بانوان در رابطه با قوانین مربوط به دریافت تسهیلات، ضمانت تسهیلات و سایر امور مالی و چک موجب ورود این مددجویان به زندان ها شده است.
فاطمه سادات حسینی افزود: بسیاری از زنانی که امروز به دلیل جرایم غیر عمد در زندان های استان کرمان حضور دارند، به دلیل جرایم مالی وارد زندان شده اند.
وی ادامه داد: استان کرمان در زمینه های مختلفی از جمله جمع آوری کمک های مالی برای کمک به زندانیان زن جرایم غیرعمد رتبه برتر کشوری را به خود اختصاص داده است.
وی با اشاره به برگزاری دومین جشن گلریزان ویژه مددجویان زن در استان کرمان عنوان کرد: این استان در زمینه حمایت از زنان آسیب دیده و سرپرست خانوار نیز رتبه برتر کشوری را به خود اختصاص داده است.
مدیر نمایندگی ستاد دیه در استان کرمان نیز گفت: از ابتدای فعالیت این ستاد در کرمان از سال 80 تاکنون زمینه آزادی 2 هزار و 600 زندانی فراهم شده که از این تعداد 37 نفر مددجوی زن بوده اند.
سید حجت الله موسوی قوام افزود: از ابتدای تاسیس ستاد دیه تاکنون با صرف 637 میلیون و 600 هزار تومان زمینه آزادی 37 مددجوی زن فراهم شده که 9 نفر از این افراد دیه بدهکار و 28 نفر نیز بدهکار مالی بوده اند.
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر 8 مددجوی زن جرایم غیرعمد در زندان های استان کرمان حضور دارند که از این تعداد 7 نفر در زندان کرمان و یک نفر در زندان بم هستند.
وی برآورد مورد نیاز برای آزادی زندانیان زن استان کرمان را 161 میلیون و 444 هزار تومان اعلام کرد و افزود: در این زمینه 20 میلیون تومان رضایت شاکی جلب شده و توان پرداخت مددجویان نیز 28 میلیون و 173 هزار تومان بوده است.
وی خاطرنشان کرد: تاکنون بیش از 35 درصد مبلغ مورد نیاز برای ازادی زندانیان زن جرایم غیرعمد استان کرمان فراهم شده است.
استان کرمان دارای 10 زندان و یک بازداشتگاه موقت است.

منبع: ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار