مسؤول نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه علوم پزشکی کرمان:
مسؤول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: اقتصاد تاثیر مستقیم بر سلامت مردم دارد و تا زمانی که اقتصاد، رفاه و تغذیه مردم تامین نشود، صحبت از سلامت اجتماعی حرف گزافی است.
کد خبر: ۵۷۷۵۹۶
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۴ 11 March 2018

حجت‌الاسلام علی عارفی صبح امروز در نخستین مجمع سلامت استان کرمان اظهار داشت: سلامت حرف نخست را می‌زند و سلامت تامین نمی‌شود، مگر اینکه در حوزه سلامت فرهنگی، معنوی و جسمی تعریف شود.
وی بیان داشت: هرچه تخصص‌ها و امکانات را بالاتر ببریم، اما به سلامت مطلوب نمی‌‌رسیم، زمانی که جامعه دچار فقر فرهنگی داریم و در زمینه فرهنگ سلامت کم‌کاری کرده‌ایم.
مسؤول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه علوم پزشکی کرمان ادامه داد: در دنیا به این نتیجه رسیده‌اند که معنویت تاثیر مستقیم بر سلامت مردم دارد و رابطه اجتماعی در سلامت موثر است.
عارفی با اشاره به اینکه آسیب‌های اجتماعی مانع از سلامت اجتماعی شده است و باید برای رفع آسیب‌های اجتماعی تلاش کرد، ابراز داشت: استاندار کرمان به بحث‌های اقتصادی توجه دارد و این راه درستی است، زیرا اقتصاد تاثیر مستقیم بر سلامت مردم دارد و تا زمانی که اقتصاد، رفاه و تغذیه مردم تامین نشود، صحبت از سلامت اجتماعی حرف گزافی است.
وی بیان کرد: شکل‌گیری شخصیت انسان از نطفه آغاز می‌شود و تربیت و فرهنگ از دوران جنینی کلید می‌خورد و اگر فرهنگ و ادبیات سلامت در جامعه جا بیفتد بنابراین جامعه سالمی خواهیم داشت.

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار