قائم‌مقام معاون وزیر بهداشت:
قائم‌مقام معاون اجتماعی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: کانون سلامت محله به عنوان نقطه آغاز مشارکت‌های ساختارمند مردمی سلامت است و در هر محله یک کانون سلامت یا خانه سلامت ایجاد می‌شود.
کد خبر: ۵۷۷۶۰۵
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۱ 11 March 2018

علی‌اصغر فرشاد صبح امروز در نخستین مجمع سلامت استان کرمان اظهار داشت: تامین سلامت مردم وظیفه یک دستگاه نیست، وزارت بهداشت 20 درصد نیازهای سلامت را می‌تواند پاسخ دهد و 80 درصد بقیه شامل مشارکت مردم توانمند و همکاری متعهدانه بین‌بخشی است و اگر این دو بال نباشد برای سلامت موفق نیستیم.

قائم‌مقام معاون اجتماعی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه انتظار داریم صدای مردم در ارتباط با سلامت در مجمع شنیده شود، متذکر شد: بیش از 30 سال است که در حوزه سلامت می‌گویند سلامت وظیفه یک دستگاه نیست و مردم باید بیایند، اما هنوز این مهم محقق نشده است.

فرشاد با اشاره به اینکه سلامت اجتماعی رویکرد نوین برای تحقق سلامت همگانی و کاهش نابرابری در سلامت است، ابراز داشت: می‌خواهیم، مجمع سلامت محله‌ای در محلات شکل گیرد و صدای آنها به گوش رئیس جمهور برسد و تصمیم گیری‌ها براساس آن باشد.

وی اضافه کرد: کانون سلامت محله به عنوان نقطه آغاز مشارکت‌های ساختارمند مردمی سلامت است و در هر محله یک کانون سلامت یا خانه سلامت ایجاد می‌شود و مردم برای سلامت خود در این مرکز جمع و سالانه مجمع سلامت محله برگزار می‌شود.

قائم‌مقام معاون اجتماعی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ابراز داشت: ترکیب مجمع سلامت محل شامل نمایندگان مردمی، نمایندگان گروه‌های مرجع و نمایندگان دستگاه‌های دولتی است.

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار