مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: شمار گردشگران خارجی در این استان از هفت هزار نفر در سال 92 به مرز 40 هزار نفر در سال جاری رسیده است.
کد خبر: ۵۷۸۵۹۸
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۰ 13 March 2018

محمود وفائی روز سه شنبه در نشست ستاد تسهیلات نوروزی استان کرمان افزود: تعداد هتلها در استان کرمان نیز از چهار واحد در سال 93 به 31 واحد و شمار گردشگران نیز به 350 هزار نفر رسیده است.
وی ادامه داد: تاکنون چهار نشست ستاد سفر در مرکز استان کرمان برگزار و همزمان در شهرستان ها نیز با مدیریت فرمانداران، جلسات ستاد سفرهای نوروزی فعالانه تشکیل شده است.
وی با بیان اینکه تعداد رستوران های استان کرمان از 89 واحد در سال 92 به 124 واحد رسیده است عنوان کرد: شرایط استان از نظر آمادگی اماکن، سایت ها و موزه ها، انتظامی و امنیتی، ترافیکی و مجموعه و خدمات و فعالیت هایی که باید به مهمانان نوروزی ارائه شود، مهیا است.
وی از کرمان به عنوان بزرگترین مهمانخانه ایران یاد کرد و ادامه داد: امسال نسبت به سال گذشته ظرفیت های اقامتی استان اضافه شده است و از آن جمله 70 اقامتگاه بوم گردی فعال است.
وفائی گفت: با فعالیت واحدهای بوم گردی در استان کرمان هر گردشگری که به مناطق روستایی و گردشگری این استان وارد شود، امکان اقامت خواهد داشت.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی، گردشگری استان کرمان اظهار کرد: استان کرمان در سال گذشته با مدیریت استاندار کرمان و همکاری اعضای ستاد تسهیلات نوروزی، رتبه برتر کشوری در رضایتمندی مسافران و گردشگران از استان کرمان را به خود اختصاص داده است.
استان کرمان با پنج اثر ثبت شده جهانی از جمله باغ شاهزاده، قنات ها، روستای تاریخی و دستکند میمند، کویر و ارگ بم پذیرای مسافران نوروزی است.
منبع: ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار