نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: در حالی که کرمان ۳ و نیم درصد تولید ناخالص داخلی را به خود اختصاص داده سرانه تولید ناخالص داخلی استان کرمان پنج تا هفت درصد از متوسط کشور پایین‌تر است.
کد خبر: ۵۷۹۹۱۴
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۱:۳۶ 16 March 2018

محمدرضا پورابراهیمی، نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی صبح امروز در سی و یکمین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان کرمان گفت: کرمان در آغاز جهش‌های بزرگ اقتصادی است و ظرفیت‌های خوبی در این رابطه از جمله بخش صنعتی، معدنی و ... فراهم می‌شود.
وی افزود: استان کرمان ۳ و ۷ دهم درصد جمعیت کشور را دارد در حالی که ۳ و نیم درصد تولید ناخالص داخلی را به خود اختصاص داده است و سرانه تولید ناخالص داخلی استان کرمان پنج تا هفت درصد از متوسط کشور پایین‌تر است، لذا باید تلاش بیشتری کرد تا به جایگاه واقعی برسیم.
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در جدول پیش‌بینی متوسط نرخ رشد کشور، عدد ۸ و نیم درصد برای استان دیده شده است، تصریح کرد: معمولا یک سوم این رشد از محل بهره‌وری ایجاد می‌شود، یعنی باید ظرفیت‌های موجود بیشترین استفاده را برد.
پورابراهیمی با بیان اینکه بزرگترین ظرفیت‌های معدنی را در استان کرمان داریم، پیش‌بینی کرد: سال آینده حدود ۳ میلیون تن واردات زغال به کشور داریمو این در حالی که بزرگترین مجموعه زغال در استان کرمان داریم.
پورابراهیمی کرمان را از استان‌های ویژه در امر صادرات به واسطه ظرفیت‌های کشاورزی و معدنی دانست و ظهار کرد: تراز بازرگانی کشور امسال منفی بوده و شرایط مطلوبی نداشتیم و میزان واردات ما بیشتر از صادرات بوده است.
وی گفت: امسال با مصوبه مجلس شورای اسلامی، هزار میلیارد تومان منابع برای حوزه امر صادرات اختصاص داده شده که در حمایت از بازار‌های خارجی، تشکل‌های صادراتی داخلی، مشوق‌های صادراتی است.
وی ادامه داد: این منابع حمایت از صادرات در کشور پایدار و قطعی است و انتظار داریم استان کرمان مطالبه‌گر اصلی حمایت از صادرات باشد و بر این اساس سال آینده را جهش صادراتی می‌دانیم.
پورابراهیمی بیان داشت: در حال حاضر ما علائمی برای افزایش صادرات کشور به واسط افزایش نرخ ارز در نیمه دوم سال جاری نمی‌بیینم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار