جانشین مدیرکل منابع طبیعی جنوب کرمان خبر داد
جانشین مدیرکل و رئیس کارگروه اجرایی تحقق جامع امر حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی جنوب کرمان گفت: 13.5 هکتار از اراضی ملی شهرستان قلعه‌گنج به ارزش بیش از 2 میلیارد ریال از چنگال متصرفان خارج شد.
کد خبر: ۵۸۰۴۱۸
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۱ 17 March 2018

حسین مرادکریمی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در راستای صیانت و حراست از حقوق بیت‌المال 13.5 هکتار از اراضی ملی منطقه حسین‌آباد چاه‌زردان این شهرستان که چندی پیش توسط افراد سودجو مورد تصرف قرار گرفته بود از چنگال سودجویان خارج شد.

وی با اشاره به اینکه این متخلفان با توجه به کیفیت اراضی و وجود آب در صدد بودند از آن‌ها برای بهره‌برداری کشاورزی استفاده کنند، ابراز داشت: این رفع تصرف در پی گزارش همیاران طبیعت و جوامع محلی صورت گرفته و اجرای حکم آن با تلاش و پیگیری ریاست و کارکنان اداره منابع طبیعی و آبخیزداری و همچنین دستور مقام قضایی شهرستان قلعه‌گنج انجام شده است.

مرادکریمی با بیان اینکه پاسگاه‌ ویژه حفاظت از منابع طبیعی شهرستان قلعه‌گنج با همکاری پاسگاه انتظامی چاه‌دادخدا این اراضی ملی را از چنگال متصرفان خارج کردند و به دولت باز گرداندند، عنوان کرد: ارزش اراضی رفع تصرف شده در شهرستان قلعه‌گنج بیش از 2 میلیارد ریال است.

رئیس کارگروه اجرایی تحقق جامع امر حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی جنوب کرمان با تأکید بر برخورد قاطع با هرگونه زمین‌خواری و تخریب منابع طبیعی ادامه داد: هرگونه زمین‌خواری بر اساس مواد 690 تا 693 قانون مجازات اسلامی جرم محسوب شده و علاوه بر رفع تصرف، فرد متجاوز به حبس محکوم می‎شود.

وی با تأکید بر اینکه قطعاً با همکاری مردم و همیاران طبیعت تعدی به اراضی ملی کاهش می‌یابد، اذعان داشت: طی سال‌های اخیر مدیران و مراجع قضایی منطقه جنوب کرمان با جدیت و حساسیت ویژه‌ای بحث زمین‌خواری را نظارت و پیگیری کردند تا از بروز چنین تخلفاتی تا حد امکان جلوگیری شود.

مرادکریمی خاطرنشان کرد: مردم طبیعت‌دوست می‌توانند در تماس با شماره 1504 کد امداد جنگل و مرتع فرماندهی یگان حفاظت گزارش‌ها و اخبار خود را در زمینه آتش‌سوزی عرصه‌های منابع طبیعی، تخریب و تصرف اراضی ملی، قاچاق گیاهان دارویی و ... اطلاع‌رسانی کنند تا از ورود خسارت‎های جبران‌ناپذیر به عرصه‌های مرتعی و جنگلی جلوگیری شود.

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار