سرپرست معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری کرمان:
سرپرست معاونت فرهنگی اجتماعی شهردار کرمان، از تدارک فعالیت‌های گوناگون نوروزی برای شهروندان و مسافران نوروزی توسط معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری کرمان خبر داد.
کد خبر: ۵۸۰۴۳۰
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۵ 17 March 2018

حجت‌الاسلام سیدمرتضی حسینی  با اشاره به نزدیک شدن به نوروز، از آغاز اجرای برنامه‌های نوروزی معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری کرمان خبر داد و گفت: این معاونت امسال هم مانند سال‌های گذشته، با حضور هنرمندان استان جشن‌های شاد و گوناگونی را در ایام نوروز برگزار می‌کند.

وی برگزاری جشن‌های شاد شبانه در پردیسان قائم از دوم تا ۱۲ فروردین ۹۷ از ساعت ۱۶ تا ۱۸ بعدازظهر و در پارک شهید مطهری از دوم تا ۱۱ فروردین از ساعت ۲۰ الی ۲۳ شب را به‌عنوان جشن‌های نوروزی این معاونت در این ایام ذکر کرد.

وی برگزاری تورهای کرمان‌گردی با عنوان «کرمون‌گردون»، برای معرفی آثار و جاذبه‌های شهر کرمان برای هشتمین‌سال متوالی و برپایی دو نمایشگاه هم‌زمان کتاب و محصولات فرهنگی در پارک «شهید» و نگارخانه‌ آتشی را ازجمله‌ کارها و اقدامات این معاونت در ایام نوروز ذکر کرد.

سرپرست معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری کرمان همچنین با اشاره به برگزاری تورهای «کرمون‌گردون» در ایام نوروز افزود: این تور که در طول سال برای دیدن بهتر شهر کرمان و آشنایی بیشتر با تاریخچه‌ مکان‌های تاریخی این شهر برگزار می‌شود، در ایام نوروز به‌صورت ویژه و نیم‌بها برای مسافران نوروزی و شهروندان برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام حسینی با اشاره به اینکه در این تور تفریحی گردشگری، نکاتی در مورد تاریخچه‌ مکان‌های تاریخی و گردشگری شهرستان کرمان و وقایعی که بر این مکان‌ها گذشته است، ارائه می‌شود که افراد کمتر شنیده و یا دیده‌اند، بیان کرد: تور کرمون‌گردون برای اولین‌بار در کشور در سال۹۰ در شهر کرمان برگزار شد و بعد از استقبال خوب از آن، به‌عنوان الگو در سایر شهرهای کشور راه‌اندازی شده است.

وی راه‌اندازی اتوبوس شادی ویژه‌ کودکان و نوجوانان در شهر را از دیگر فعالیت‌های نوروزی این معاونت بیان کرد و گفت: از دوم الی ۱۲ فروردین‌ماه ۹۷ ورک‌شاپ سوغات شهر کرمان را در نانواخانه‌ شهر شش‌دروازه برپا خواهیم کرد.

حجت‌الاسلام حسینی از استقرار ۱۵ ایستگاه راهنمای مسافران نوروز با نام ایستگاه «از من بپرس» از ورودی‌های شهر تا بازار کرمان خبر داد و گفت: این معاونت به طراحی، چاپ و توزیع کامل‌ترین نقشه‌ گردشگری شهر کرمان به تعداد ۵۰ هزار نسخه اقدام کرده است.

سرپرست معاونت فرهنگی اجتماعی شهردار کرمان افزود: طراحی، چاپ و توزیع کتابچه و بروشورهای اطلاعات سفر و معرفی شهر کرمان ویژه‌ مسافران، طراحی، چاپ و نصب بنرهای خوش‌آمدگویی در سطح شهر و طراحی، چاپ و نصب بنرهای معرفی جاذبه‌های گردشگری و خوش‌آمدگویی و تبریک عید در پارک‌های سطح شهر، از جمله اقدامات نوروزی معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری کرمان است.

حجت‌الاسلام حسینی به برگزاری مسابقه‌ عکاسی با موضوع جاذبه‌های شهر کرمان اشاره کرد و گفت: افراد می‌توانند از اول تا ۱۱ فروردین عکس‌های خود را در این زمینه ارسال و در مسابقه شرکت کنند و بعد از داوری، روزانه پنج جایزه به قید قرعه به عکس‌های برتر اهدا می‌شود.

وی ادامه داد: تمام برنامه‌های مذکور با حضور افراد با تجربه و آموزش‌دیده در ایام نوروز برگزار می‌شود.

منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار