نمایندگان کارگری معادن کوهبنان خواستار شدند
هماهنگی در پرداخت حقوق و مزایا، اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل در معادن خصوصی، امنیت شغلی کارگران و پرداخت به‌موقع حقوق از مهمترین درخواست نمایندگان کارگری معادن در جلسه کمیسیون کارگری شهرستان بود.
کد خبر: ۵۸۰۴۳۴
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۸ 17 March 2018

حسین سالاری فرماندار کوهبنان پیش از ظهر امروز در آخرین جلسه کمیسیون کارگری این شهرستان اظهار داشت: با توجه به بحث تولید و اشتغال، سال جاری از سوی مقام معظم رهبری به‌عنوان سال تولید و اشتغال نامگذاری شد لذا وظیفه همگان تلاش در راستای ارتقای این جایگاه است.

وی با بیان اینکه در جامعه جوان باید بازار کار برای آنان ایجاد شود که نقش کمسیون کارگری در این راستا محوری است، بیان کرد: کارگران در عرصه تولید و اشتغال در خط مقدم خودکفایی کشور حرکت می‌کنند و انسان‌های ارزشی و قابل تقدیر هستند.

محسن سیف‌اللهی رئیس اداره تعاون،کار و رفاه اجتماعی کوهبنان گفت: شهرستان کوهبنان یک شهرستان کارگری است لذا جلسات کمیسیون کارگری به صورت منظم و ماهانه برگزار می‌شود و امنیت و سلامت کارگران در اولویت کاری است لذا حوادث جرحی و و فوتی طی دو سال اخیر به حداقل رسیده است.

وی ابراز داشت: طی سال جاری انجمن ایمنی بهداشت در معادن تشکیل شده و المپیاد ایمنی برای نخستین‌بار در کوهبنان برگزار شد چون معدن چشمه پودنه حائز رتبه کشوری شده است و در بحث حقوق و مزایا حداقل ماهی یک حقوق پرداخت شده گرچه تاخیر داشته در حالی که هفت معدن در شهرستان فعال هستند.

رئیس اداره تعاون،کار و رفاه اجتماعی شهرستان بیان داشت: برخی مشکلات کارگران در حیطه شهرستان نیست و باید کارفرمایان یا مدیران ارشد اقدام کنند گرچه بحث همسان‌سازی حقوق پیگیری شده لذا طرح طبقه‌بندی در معادن شهرستان پس از تصویب اجرایی خواهد شد.

وی تصریح کرد: برای اولین‌بار بحث دوخت لباس کارگران معادن در شهرستان انجام و موجب رونق اشتغال شهرستان شد.

هماهنگی در پرداخت حقوق و مزایا، اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل در معادن خصوصی، بحث آموزش‌های مهارتی، تعامل بیشتر بین مسوولان معادن دولتی و خصوصی، اجرای طرح ضریب یک و نیم، امنیت شغلی کارگران، جا انداختن نقش خانه کارگر در بین کارگران، جذب نیروی جدید در معادن، پرداخت به‌موقع حقوق و... از مهم‌ترین درخواست نمایندگان کارگری معادن شهرستان بود.

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار