سال ۱۳۹۷ با تکیه بر اقتصاد مقاومتی و فعالیت های دانش بنیان و پرهیز از وابستگی به اقتصاد تک محصول منبعث از نفت می تواند کشور را بیمه کند.
کد خبر: ۵۸۱۶۴۴
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۳ 20 March 2018

مهدی مقاری *: بهار، شکوه جلوه رحمانی خداوند بر این کره خاکی است که با نظاره آن، جلال و عظمت خداوند بر همگان آشکار می شود.

ردای پر طمطراق شکوفه بر تن طبیعت سرد، آیتی از خداوند است که دل های مومنان را با تلنگری ژرف به اندیشیدن وا می دارد.

نوروز طبیعت، طراوت و زیبایی را با خود به ارمغان می آورد، نوروز، فصل و زمان با هم بودن و یکی شدن و آنچه برای خود خواستن برای دیگران خواستن است.

نوروز، فصل تکرار خوبی ها است، نوروز، موسم و هنگام تکرار بهترین ها از سوی خدا برای مخلوقات است. نوروز، حلقه ای واصل میان دین مبین و فرهنگ و تمدن ایرانی است؛ آنجا که صله ارحام با نظافت و نوآوری عجین شده و با پناه بردن به دامن طبیعت، اسرار مگوی آفرینش با تعمق و تأمل بیشتری مورد بررسی قرار می گیرد؛ پیوند اسلام و ایران برقرار شده و تمدن غنی ایران زمین، خود را با آموزه های اسلام بی مانند یک جا به مردم این سرزمین پرگهر، ارزانی می کند.

درس بزرگ نوروز اتحاد، همدلی، یکرنگی و با هم بودن است که برای تحقق آرزوهای مشترک و دست نیافتنی می توان عزم ها را جزم کرده و به هر آنچه که قابل رسیدن نیست، با وفاق و وحدت، دست یافت.

سال ۱۳۹۶ باهمه تلخی، شیرینی و اتفاقات خوشایند و حوادث ناگوارش، زوال یافت و در ورق زندگی ما صفحه ای که نامش ۱۳۹۶ بود، بسته شد.

برگ دیگر زندگی ۱۳۹۷ نام دارد که می توان با تلاش و همتی مضاعف و پرهیز از نفاق و چند دستگی آن را به زیور تقوا آراست و به نماد اتحاد مبدل ساخت.

طلیعه بهار طبیعت با آغاز بهار زندگی، مقارن ومصادف شده است، شروع سه گانه رجب، شعبان و رمضان که خداوند و رسول آخرینش مژده های فراوانی در عظمت و معرفت آن داده اند، نوید دهنده سالی پر رونق و پر خیر و برکت برای ایرانیان گرامی است.

سقوط داعش در عرصه بین المللی، اعتلای بیش از گذشته جمهوری اسلامی را مورد تاکید قرار داد که از آن به یکی از حلاوت های بزرگ ۱۳۹۶ یاد می شود.

حادثه های کشتی سانچی و پرواز تهران - یاسوج و فقدان عزیزانمان در زلزله های کرمانشاه و کرمان از تلخی های سال گذشته است.

در سال گذشته آنجا که صدای اعتراضات مردم را در پی مشکلات اقتصادی را بسیاری از مدیران نشنیدند، مجال خدمت در سال آینده را با چالش های فراوانی مواجه می کند که اگر در صدد رفاه و آسایش همین مردم همیشه حاضر و پا در رکاب انقلاب، برنیایند شاید فرصتی برای جبران دراختیار مسئولان قرار داده نشود.

در سال ۱۳۹۷ تاکید بر اقتصاد مقاومتی و فعالیت های دانش بنیان و پرهیز از وابستگی به اقتصاد تک محصول و منبعث از نفت می تواند کشور را بیمه کرده و با تاکید بر حمایت از محصولات داخلی، زمینه های رشد و اعتلای اقتصادی و خروج از فضای رکود را فراهم آورده و در پی افزایش رفاهیات و تامین آزادی های مشروع و آسایش مردم گام برداشته شود و در انقلاب طبیعت، تحول اقتصادی بسیار راهگشا است که امکان پذیر است.

نگارنده معتقد است با عمل به نص صریح قانون و نصب العین قرار دادن آن می توان بسیاری از ناشدنی ها را ممکن ساخت و زمینه های رشد و ترقی کشور را در همه زمینه ها فراهم آورد، به شرطی که مردم دست حمایت خود را از انقلاب اسلامی ۱۳۵۷ و آرمان های بلند و مقدسش کوتاه نکنند.

منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار