زاهدی با انتقاد شدید از وضعیت اقتصادی کشور مطرح کرد
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: طی سال‌های قبل بیش از 2 هزار و ۲۰۰ واحد صنفی در استان تعطیل شده است که یک دلیل عمده آن همین فشارهای بی‌منطق مالیاتی در شرایط رکود کشور است.
کد خبر: ۵۸۸۲۵۲
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۵ 09 April 2018

جمعی از رؤسای اصناف، فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان بخش غیردولتی با محمدمهدی زاهدی نماینده مردم کرمان و راور دیدارهای جداگانه‌ای داشتند، در این دیدارها از شرایط اقتصادی کشور، عدم ثبات قیمت ارز و سیاست‌های دولت در اعمال فشارهای سنگین مالیاتی به تولیدکنندگان و اصناف ابراز نارضایتی شد.

زاهدی با تبریک سال جدید و با اشاره به شعار سال مبنی بر حمایت از تولید ایرانی و با تایید صحبت‌های ارائه شده از عملکرد مدیریت امور مالیاتی ابراز نارضایتی شدیدداشت و اظهار کرد: طی سال‌های قبل بیش از 2 هزار و ۲۰۰ واحد صنفی در استان تعطیل شده است که یک دلیل عمده آن همین فشارهای بی‌منطق مالیاتی در شرایط رکود کشور است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس تغییر در رویکرد و مدیریت سازمان امور مالیاتی استان را مطالبه اصلی اصناف و تولیدکنندگان و اقشار مختلف مردم دانست و بیان کرد: طی چند نوبت تذکر شفاهی و کتبی به رئیس جمهور و وزیر اقتصاد در صحن علنی مجلس نیز سخنرانی داشته است.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس قول پیگیری مطالبه به‌حق تولیدکنندگان را از سوی وزیر اقتصاد را اعلام داشت و از دیگر نمایندگان استان هم خواست در این زمینه همراهی کنند.

زاهدی با ابراز نارضایتی از عملکرد سیستم بانکی کشور در عدم ارائه تسهیلات مناسب به بخش تولید و پرداخت تسهیلات با نرخ بهره بالا از همکاران مجلسی خود خواست نظارت بیشتری بر عملکرد بانک مرکزی، بانک‌ها و مؤسسات مالی داشته باشند.

وی با اشاره به تغییر و نوسانات زیاد نرخ ارز، سیاست‌های ارزی اتخاذ شده را متناسب با اهداف سند چشم‌انداز کشور و سیاست‌های ابلاغی ندانست و بیان کرد: باید نظام و مقررات ارزی مطابق با اهداف کلان کشور و با رویکرد حمایت از صادرات و بخش تولید و مدیریت واردات مورد بازنگری قرار گیرد و اساتید و اقتصاددان‌های برجسته دانشگاهی آماده همفکری و همراهی برای این موضوع هستند.

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار