در اولین نشست شورای اسلامی شهر کرمان امسال مطرح شد؛
اعمال روش‌های جدید در پرداخت عوارض و ضرورت استفاده‌ شهرداری از کالاهای ایرانی از جمله مباحث مطرح شده در نشست شورای اسلامی شهر کرمان در سال ۹۷ است.
کد خبر: ۵۸۸۲۵۶
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۹ 09 April 2018

ولین نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان در سال ۹۷، یکشنبه شب با حضور شهردار و جمعی از اعضای شورا در محل خانه شهر کرمان برگزار شد.

در این نشست، نایب رئیس شورای اسلامی شهر کرمان از سیدمهران عالم‌زاده، شهردار کرمان خواست ضمن ارایه گزارش عملکرد چهارماهه خود و برنامه‌های آینده، وضعیت عوارض و نحوه‌ اخذ آن در شش ماه نخست سال‌جاری را اطلاع‌رسانی کند.

علی بهرامی با بیان اینکه لازم است عوارض به‌صورت کارشناسی از شهروندان اخذ شود، گفت: این کار در راستای تدوین بودجه‌ شهرداری به‌صورت تخصصی انجام می‌شود.

وی از اعمال روش‌های جدیدتر در پرداخت عوارض خبر داد و تصریح کرد: به‌زودی روند اصلاح بودجه در جلسات کارشناسی شورا آغاز می‌شود.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر کرمان با تشکر از ریاست و اعضای کمیسیون بودجه شورای شهر کرمان افزود: خودانتقادی اعضای شورا و تعصب کامیاب، در خصوص تصویب بودجه‌ شهرداری قابل تقدیر است.

در ادامه، رئیس کمیسیون فرهنگی، هنری و بانوان شورای اسلامی شهر کرمان از جانمایی سردیس زنده یاد معمارزاده در ورودی کتابخانه مرکزی کرمان خبر داد و گفت: در ایام نوروز، اقدامات فرهنگی خوبی ازجمله راه‌اندازی «ایستگاه از من بپرس»، آماده‌سازی بوستان‌های اقامتی، برگزاری جشن‌های شبانه در تعدادی از پارک‌های شهر، ارائه نقشه شهر کرمان و توزیع کیسه‌زباله در اماکن تفریحی انجام شد.

زهرا ایرانمنش با اشاره به مصوبات کمیسیون فرهنگی، هنری و بانوان شورای اسلامی شهر کرمان گفت: در این کمیسیون مقرر شد در جلسه‌ای با حضور مدیرکل آب و فاضلاب استان، اقدامات مشترکی در زمینه‌ فرهنگ‌سازی و استفاده‌ بهینه از آب انجام شود.

رئیس کمیسیون حقوقی، نظارت و حاشیه‌نشینی شورا نیز با اشاره به ضرورت اجرای مصوبه‌ای از سوی شورای شهر کرمان مبنی بر استفاده‌ شهرداری از کالای ایرانی گفت: همچنین نگهداری و نظارت شورا بر اموال، املاک و اقلام شهرداری، در راستای کاهش هزینه‌های غیرضروری و افزایش بهره‌وری از امکانات شهرداری ضروری است.

منصور ایرانمنش با بیان اینکه شهرداری کرمان نیروهای متعهد و متخصصی دارد، افزود: استفاده از ظرفیت و توان نیروهای متخصص شهرداری در حوزه‌های مختلف و کادرسازی برای مدیریت آینده‌ی شهرداری، یک موضوع مهم برای مدیریت شهرداری است.

وی با تشکر از شهردار کرمان به دلیل اجرای چارت جدید سازمانی و پرداخت حقوق معوق کارکنان شهرداری، ابراز امیدواری کرد پرداخت حقوق در سال‌جاری نیز از اولویت‌های شهرداری باشد.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و منابع پایدار شورای شهر کرمان نیز با اشاره به اشکالات وارد بر ساختار بودجه‌ شهرداری گفت: با توجه به تدابیر و سیاست‌های شورای شهر کرمان، تلاش می‌شود بودجه‌ سال آینده، منطقی و متناسب با واقعیت‌ها و اولویت‌های شهر کرمان بسته شود.

حسین چناریان با بیان اینکه کلیات بودجه‌ شهرداری به موقع تصویب شد، از اعضای شورای شهر درخواست کرد جزییات بودجه براساس تغییراتی که در نشست شورا مطرح شده، مورد توجه قرار گرفته و پس از اعمال نظرات و اصلاحات آن‌ها، تصویب شود.

وی خواستار اصلاح عوارض و تعرفه‌ها و متناسب‌سازی قیمت‌های عوارض شد و افزود: تصویب بودجه‌ سال آینده با بررسی و کنترل و کاهش هزینه‌های غیرضروری، با کار اجرایی و تخصصی در دست اقدام است.

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر کرمان نیز با تأکید بر حرکت شهرداری کرمان به سمت تحقق درآمدهای پایدار گفت: اعضای شورای شهر کرمان باید به شعارهای انتخاباتی خود پایبند بوده و پاسخگوی مطالبات شهروندان باشند.

محمدجواد کامیاب با بیان اینکه بودجه‌ تصویب‌شده نباید ملاک عمل شهرداری باشد، از شهردار کرمان خواست پیوست بودجه، بررسی و برای تصویب به شورا ارائه شود.

رامین ارجمند کرمانی، رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورا نیز با تقدیر از تلاش‌های شهرداری کرمان برای بهتر نمایان شدن شهر به مسافران نوروزی افزود: از شهردار کرمان تقاضا داریم با تبیین و جمع‌بندی هزینه‌کرد شهرداری، جزئیات بودجه را به شورا ارائه دهد تا به‌موقع، تکمیل و تصویب شود.

سیدمحمدرضا میرحسینی، رئیس کمیسیون گردشگری و اصناف شورای شهر کرمان نیز با اشاره به گذر شهرداری کرمان از چالش‌های متعدد حوزه‌ مالی گفت: تدوین و ارائه دو برنامه‌ی کوتاه‌مدت و میان‌مدت از سوی شهردار کرمان به شورا یک ضرورت است تا شورا و شهرداری بر اساس شعاری که در انتخابات اخیر داده‌اند، برنامه‌محور عمل کنند.

رئیس کمیسیون خدمات شهری، بهداشت و محیط زیست شورای شهر کرمان هم با بیان اینکه درآمدهای پایدار در ابتدای سال باید تعریف شود، از شهردار کرمان خواست هرچه سریع‌تر با تشکیل کارگروهی، درآمدهای ‌پایدار و نحوه‌ وصول عوارض مشخص شود.

علی خدادادی با اشاره به ضرورت توجه جدی شهرداری و شورا به آسفالت معابر افزود: ضروری است شهرداری کرمان با انتشار فراخوان، تکلیف آرامستان جدید شهر کرمان را در سال جدید مشخص کند.

منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار