معاون وزیر جهاد کشاورزی:
معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور زراعت با بیان اینکه مشکلات صادرات سیب زمینی را پیگیری می‌کنیم، گفت: در صورتی که قیمت سیب‌زمینی و پیاز پایین‌ بیاید، اجازه نمی‌دهیم کشاورزان متضرر شوند.
کد خبر: ۵۹۰۵۳۰
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۷ 14 April 2018

معاون وزیر جهاد کشاورزی در سفر به این شهرستان، عصر امروز از مزارع سیب‌زمینی و کلزا بازدید کرد و مشکلات تولید در این منطقه مورد بررسی قرار گرفت.

عباس کشاورز در حاشیه این بازدید اظهار داشت: منطقه جنوب استان کرمان از نظر تولید گندم، کلزا، سیب‌زمینی و پیاز بسیار خوب است و مزارع سالم و پر محصولی دارد.

وی افزود: نهضتی که در مصرف آب در این منطقه جاری شده امید داریم با این روش بتوانیم مدیریت آب را شاهد باشیم.

کشاورز خاطرنشان کرد: از نظر قیمت محصولاتی مانند کلزا، گندم، ذرت و جو، قیمت تضمینی داشته و آن را دولت تعیین می‌کند که در این زمینه مشکلی نداریم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی بیان کرد: محصولاتی مثل گوجه فرنگی، سیب‌زمینی، پیاز و هندوانه سعی می‌کنیم بر مبنای قیمت توافقی رضایت کشاورزان را موقعی که قیمت افت می‌کند، تامین و مشکلات را برطرف کنیم.

وی گفت: در مورد سیب‌زمینی باید راهی برای رفع مشکلات صادرات آن پیدا کنیم، کشاورزان مطمئن باشند که این نگرانی‌ها را حتما دولت در راستای برنامه‌ها خود دارد و از کشاورزان درخواست داریم که برنمه‌های ابلاغی را رعایت کنند.

کشاورز گفت: طبق اطلاع ما قیمت پیاز زیاد نامناسب نیست و کشاورزان نگران نباشند، پیاز هرمزگان رو به کاهش است و منطقه جیرفت مشکلی از نظر بازار این محصول ندارد.

وی بیان داشت: در مورد سیب‌زمینی هم اگر قیمت‌ها پایین آمد، قطعا اجازه نمی‌دهیم کشاورزان متضرر شوند، دومین خوراک کشور ما سیب‌زمینی است و حتما باید از نظر امنیت غذایی مراقب باشیم.

کشاورز در مورد بازار گوجه فرنگی گفت: با رایزنی رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان با وزیر کشاورزی، خرید تضمینی در حال انجام است.

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار