رئیس مرکز هدایت بحران دانشگاه علوم پزشکی جیرفت خبر داد
رئیس مرکز هدایت بحران دانشگاه علوم پزشکی جیرفت از فوت مرد ۳۵ ساله‌ای از تبعه افغان بر اثر اصابت صاعقه خبر داد.
کد خبر: ۵۹۰۵۶۹
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۰:۲۴ 15 April 2018

رضا خشاب اظهار داشت: مرد ۳۵ ساله‌ای از تبعه افغان، ساعت ۱۹ و ۳۰ دقیقه امروز در محل روستای بند سراجی جیرفت مورد اصابت صاعقه قرار گرفت، اما قبل از رسیدن اورژانس فوت شد.

وی بیان کرد: با توجه به وجود ناپایداری‌ها و تشدید آن از عصر امروز شاهد ایجاد و بروز صاعقه در شهرستان‌های جنوبی استان کرمان بودیم که متاسفانه در این حادثه در جیرفت سبب فوت یک نفر شد.

خشاب با بیان اینکه مردم در زمان بروز صاعقه سعی کنند در محیط آزاد و بدون سرپناه قرار نگیرند، افزود: به شهروندان توصیه می‌شود هنگام رعد و برق در مکان‌های مرتفع قرار نگیرید و از درختان، تپه‌ها، سیم برق هوایی، لوله‌های فلزی و آب دور شوند.

وی ادامه داد: در زمان بروز اینگونه حوادث به اشیای فلزی از قبیل دوچرخه، نرده‌های آهنی، قلاب ماهیگیری، لوازم فلزی خانه و واگن‌های راه آهن دست نزنید و اگر در فضای باز گرفتار رعد و برق شدید، زانو و پاهای خود را نزدیک یکدیگر قرار داده و سر خود را خم کنید.

خشاب توصیه کرد: هنگام رعد و برق اگر در حال شنا کردن یا قایق‌سواری هستید، فورا از آب بیرون بیایید و همچنین اگر در بیرون از خانه هستید، زیر درخت یا نقطه مرتفع پناه نگیرید، بلکه در محلی باز و به حالت خمیده باقی بمانید.

رئیس مرکز هدایت عملیات بحران دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت: ایستادن زیر درخت یا روی تپه هنگام صاعقه بدترین کار است.

وی افزود: در صورتی که در اتومبیل هستید، در محل مطمئن توقف و موتور را خاموش کنید و آنتن ماشین را پایین بکشید.

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار