معاون شرکت بازرگانی دولتی اعلام کرد که گندم و کلزا خریداری شده اما همچنان منتظر ابلاغ نرخ‌های خرید تضمینی محصولات کشاورزی در سال زراعی جاری هستیم تا بتوانیم از حالت خرید علی الحساب خارج شویم و بهای محصول کشاورزان را پرداخت کنیم.
کد خبر: ۵۹۱۵۲۰
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۴ 16 April 2018

حسن حنان  اظهار کرد: از ابتدای فصل برداشت تاکنون ۴۴ هزار و ۶۴۰ تن گندم به ارزش ۵۸ میلیارد تومان و ۱۸ هزار و ۵۰۰ تن دانه کلزا به ارزش ۵۱۶ میلیون تومان به صورت علی الحساب خریداری شده است.

وی افزود: خرید گندم و کلزا از هفت استان شامل ایلام، خوزستان، بوشهر، سیستان و بلوچستان، فارس، کرمان و هرمزگان آغاز شده که به نرخ خرید تضمینی سال زراعی گذشته تحویل گرفته شده و استان هایی مانند یزد نیز به زودی به جمع فروشندگان گندم می پیوندد.

به گفته حنان، هنوز هیچ پولی به کشاورزان پرداخت نشده است، چرا که تا جدول قیمت خرید تضمینی محصولات کشاورزی از سوی دولت تصویب و ابلاغ نشود نمی‌توانیم بهایی به کشاورزان پرداخت کنیم.

معاون بازرگانی داخلی شرکت بازرگانی دولتی ایران ادامه داد: با توجه به شروع شدن فصل برداشت گندم و کلزا دولت هرچه سریع‌تر نرخ‌های خرید تضمینی محصولات کشاورزی را تصویب و ابلاغ خواهد کرد و همه مسئولان به صورت جدی دنبال این مساله هستند.

حنان ضمن ابراز امیدواری از تصویب و ابلاغ هر چه سریع‌تر نرخ خرید تضمینی محصولات کشاورزی برای سال زراعی ۱۳۹۷-۱۳۹۶، گفت: خرید گندم،کیفی‌تر از سال گذشته شده است، چراکه در گذشته گندم کشاورزان با افت مفید ۱۰ درصدی و غیر مفید هفت درصدی خریداری می شد به افت مفید هشت درصدی و افت غیر مفید پنج درصدی ارتقا یافته است.

به گزارش ایسنا، نرخ خرید تضمینی محصولات کشاورزی پس از حدود هفت ماه تاخیر و کش و قوس هنوز تصویب و ابلاغ نشده است و با وجود اظهارات سخنگوی دولت مبنی بر افزایش نیافتن قیمت گندم، یک مقام مسئول در وزارت جهاد کشاورزی تاکید کرد که حجتی همچنان روی حرف‌های خود برای افزایش یافتن نرخ خرید تضمینی محصولات کشاورزی اصرار دارد اما هنوز هیچ چیز در این زمینه قطعی و ابلاغ نشده است.

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار