مدیر‌کل انتقال خون استان کرمان با اشاره به اینکه ۶۱ درصد اهداکنندگان خون در کرمان اهداکنندگان مستمر هستند گفت: ۱۰ درصد بیماران تالاسمی کشور در استان کرمان هستند و از این جهت نیاز به خون بیشتر احساس می‌شود.
کد خبر: ۵۹۱۷۰۹
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۷ 16 April 2018

روح‌الله میرزایی امروز در دیدار با حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان اظهار‌داشت: انتقال خون ایران در تولید خون خودکفا بوده و به هیچ عنوان ما واردات از سایر کشورها نداریم.

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه در استان کرمان با تمام مشکلاتی که وجود دارد دچار کمبود نشده‌ایم گفت: شرایط استان کرمان به لحاظ وجود بیماران تالاسمی و افزایش تعداد تصادفات شرایط ویژه‌ای است و نیاز به خون بیشتر وجود دارد.

مدیر‌کل انتقال خون استان کرمان با بیان اینکه در سطح کشور حدود 60 درصد اهداکنندگان خون مستمر هستند اما در استان کرمان 61 درصد اهداکنندگان خون، اهداکنندگان مستمر هستند افزود: با توجه به آزمایش‌های متعددی که قبل از خون‌گیری انجام می‌گیرد، کیفیت خون تولیدی در ایران بسیار بالاست.

وی با اشاره به اینکه 10 درصد بیماران تالاسمی کشور در استان کرمان هستند و از این جهت نیاز به خون بیشتر احساس می‌شود خاطر‌نشان کرد: این افراد نیاز مبرم و همیشگی به دریافت خون دارند تا بتوانند زندگی خود را بگذرانند.

میرزایی با ارائه گزارشی از اقدامات اداره کل انتقال خون در ایام تعطیلات نوروز گفت: هزار و 200 نفر از مردم نوع‌دوست استان کرمان در 13 روز نخست سال جاری خون خود را به بیماران نیازمند اهدا کردند.

وی بیان کرد: در ایام نوروزی سال 97 هزار و 500 نفر به مراکز اهدای خون در استان کرمان مراجعه کردند که از این تعداد هزار و 200 نفر موفق به اهدای خون شدند.

مدیر‌کل انتقال خون استان کرمان با اشاره به اینکه شهرستان کرمان با 650 واحد بیشترین اهدای خون را به خود اختصاص داد گفت: پس از آن به ترتیب شهرستان‌های سیرجان با 200 واحد، رفسنجان با 175 واحد، جیرفت با 100 واحد و بم با 50 واحد خون در رده‌های بعدی قرار دارند.

وی افزود: در این مدت سه هزار واحد از فرآورده‌های خونی مختلف شامل گلبول قرمز متراکم، پلاسما و پلاکت در مراکز درمانی استان کرمان به بیماران نیازمند توزیع شد.

میرزائی تصریح کرد: با توجه به پیش‌بینی که قبل از تعطیلات عید صورت گرفته بود، هیچ مشکلی در تامین فرآورده‌های خونی در این مدت در سطح استان کرمان نداشتیم و خون مورد نیاز بیماران به قدر کافی و در زمان مناسب به دست آنها رسید.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی‌سلیمانی نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان نیز در این دیدار با بیان اینکه اداره کل انتقال خون یک اداره خدمت‌رسان به معنای واقعی است و با جان انسان‌ها سر و کار دارد اظهار‌داشت: سازمان انتقال خون در جریان حیات انسان‌ها خدمت می‌کند و این مسئله از اهمیت و ارزش بالایی برخوردار است.

امام جمعه کرمان با اشاره به اهمیت تولید خون سالم گفت: چرخه کاری در انتقال خون، بحث فنی، علمی و ارزشی را با هم شامل می‌شود و این مسئله اهمیت کار را بالا می‌برد.

منبع: تسنیم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار