رئیس سازمان ملی استاندارد خبر داد:
رئیس سازمان ملی استاندارد گفت: برای یکپارچه کردن نظام استانداردسازی در کشور تلاش می‌کنیم و در این رابطه تفاهم‌نامه هایی نیز با وزارت بهداشت انجام شده است.
کد خبر: ۵۹۱۹۹۸
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۰ 17 April 2018

نیره پیروزبخت صبح امروز در شورای استاندارد استان یزد با اشاره به سابقه تشکیل سازمان ملی استاندارد و تغییراتی که در طول زمان در این سازمان ایجاد شده است، اظهار داشت: سازمان ملی استاندارد سابقه‌ای ۹۲ ساله دارد و اساسنامه آن توسط پرفسور حسابی تدوین شده است.

وی با بیان اینکه در سال ۹۷ با دو تحول عمده در نظام استانداردسازی مواجه هستیم، افزود: نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان سال حمایت از کالای ایرانی، مسئولیت‌های سازمان استاندارد را دو چندان کرده زیرا باید برای حمایت و گسترش استفاده از کالاهای ایرانی، نخست به بحث افزایش کیفیت‌ محصولات پرداخته شود و استاندارد در این زمینه نقش اساسی ایفا می‌کند.

پیروزبخت بیان کرد: تحول مهم دیگری که در سازمان ملی استاندارد در حال وقوع است، تقویت نظام استانداردسازی در کل کشور است و در تلاشیم با تدوین قوانین به‌روز، از چند صدایی و موازی‌کاری در حوزه کیفیت‌بخشیدن به کالاهای ایرانی جلوگیری کنیم.

رئیس سازمان ملی استاندارد عنوان کرد: بر این اساس در تلاش برای داشتن یک نظام استانداردسازی یکپارچه هستیم و تاکنون نیز برخی آیین‌نامه در این زمینه تدوین شده و تفاهم‌نامه‌هایی با برخی وزارتخانه‌ها از جمله وزارت بهداشت امضا شده است.

وی تاکید کرد: در این قانون، تکلیف مشخص شده و به دنبال آن، با وزارت بهداشت به تفاهم رسیده‌ایم تا از دوباره‌کاری‌ها، موازی‌کاری‌ها و تکرار بازرسی‌های یکدیگر پرهیز کنیم.

پیروزبخت در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به عدم تطبیق برخی محصولات تولید شده در کشور ما با کشورهای هدف صادرات، خاطرنشان کرد: به دنبال انطباق استانداردهای مشترک با کشورهای مختلف به ویژه عراق که هم‌اکنون عمده‌ترین صادرات کشور ما به این کشور انجام می‌شود، هستیم.

وی یادآور شد: بر این اساس، اگر تطبیق بین استانداردهای یک محصول در دو کشور وجود داشت، روال تولید بر اساس استانداردهای کشورمان خواهد بود در غیر این‌صورت، سفارش کالا بر اساس استانداردهای کشور هدف صادرات انجام خواهد شد.

رئیس سازمان ملی استاندارد ادامه داد: سازمان ملی استاندارد دیگر رویکردهای گذشته را ندارد و تغییر و تحولاتی در این سازمان و شورای استاندارد ایجاد شده به نحوی که در شورای استاندارد، حضور سازمان بازرسی کشور، بخش خصوصی، صدا و سیما و ... پررنگ شده که این نشان دهنده فرا سازمانی و حاکمیتی عمل کردن سازمان ملی استاندارد است.

پیروزبخت تصریح کرد: همه تلاش خود را در سازمان ملی استاندارد به کار خواهیم گرفت تا در سه حوزه تولید، مدیریت صادرات همچنین مدیریت واردات، کیفیت کالاهای ایرانی را به منصه ظهور برسانیم.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار