کارشناس سازمان هواشناسی کشور با بیان اینکه سامانه بارشی که در روزهای گذشته وارد کشورمان شده بود رفته رفته تا عصر روز پنجشنبه از شرق خارج می‌شود، گفت: سامانه بارشی جدیدی از عصر روز جمعه وارد کشور می‌شود که پیامد آن بارش باران و وزش باد در کشور است.
کد خبر: ۵۹۲۸۵۹
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۸ 19 April 2018

امین‌حسین نقشینه در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا درباره وضعیت جوی سه روز آینده کشور اظهار کرد: سامانه بارشی که در روزهای گذشته وارد کشورمان شده بود، از عصر امروز به سوی نیمه شرقی رهسپار می‌شود.

وی افزود: این سامانه بارشی طی 24 ساعت آینده در بخش‌هایی از نیمه شرقی و استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، کرمان و خراسان‌های شمالی، جنوبی و رضوی به فعالیت می‌پردازد.

این کارشناس سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: از اواخر وقت امروز رفته رفته جوی پایدار غالب نقاط کشور را در برمی‌گیرد که پیامد آن افزایش دمای هوا و آسمانی صاف و آفتابی خواهد بود.

به گفته نقشینه، طی دو روز آینده وزش باد شدید و گردوخاک نیز در بخش‌هایی از جنوب غرب کشور ایجاد می‌شود که بر کیفیت هوای استان‌های خوزستان و ایلام تاثیر می‌گذارد.

وی افزود: نوار شمالی و سواحل دریای خزر نیز طی 48 ساعت آینده حدود 12 درجه گرم‌تر می‌شود و از ناپایداری‌ هوا کاسته می‌شود.

این کارشناس سازمان هواشناسی کشور از ورود سامانه بارشی جدیدی از عصر روز جمعه خبر داد و اظهار کرد: سامانه بارشی جدیدی عصر جمعه از شمال غرب وارد کشور می‌شود و رفته رفته بخش‌هایی از غرب، نیمه شمالی و مرکز کشور را در برمی‌گیرد.

نقشینه تصریح کرد: با ورود این سامانه بارشی شاهد بارش باران، وزش باد شدید و کاهش دما در روزهای شنبه و یکشنبه در نقاط مختلف کشور خواهیم بود.

وی، شهرکرد با سه درجه زیر صفر را سردترین و بندرعباس با 34 درجه بالای صفر را گرمترین نقطه کشور دانست و گفت: دمای هوای تهران امروز در گرمترین لحظات به 16 درجه بالای صفر رسید.

منبع: تسنیم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار