فرماندار رابر:
فرماندار رابر گفت: دهیاران باید اقامتگاه‌های بوم‌گردی را در روستاهای خود پیگیری کرده و مردم را توجیه کنند که راه‌اندازی این مکان‌ها زمینه اشتغال و رونق روستاها را فراهم می‌کند.
کد خبر: ۵۹۲۸۶۱
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۹ 19 April 2018

کرامت علیدادی عصر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان رابر با تبریک اعیاد شعبانیه، اظهار داشت: باید با همکاری وهمدلی فرهنگ کار و تلاش را در سطح شهرستان نهادینه کنیم.

فرماندار رابر با اشاره به نامگذاری سال از سوی مقام معظم رهبری به سال حمایت از کالای ایرانی گفت: دهیاران و شوراها نمایندگان منتخب مردم در روستاها هستند و باید در این مسیر حرکت کرده و مبلغ روستاییان در راستای خرید کالای ایرانی باشند.

علیدادی با اشاره به اینکه ما باید فرهنگ کار را در کشورمان نهادینه کنیم، خطرنشان کرد: این فرهنگ بدی است که جامعه ما دنبال پشت میزنشینی است، درهیچ جای دنیا این‌چنین نیست، دولت‌ها کوچک و به‌‌عنوان یک محور نظارت‌کننده هستند.

وی علل برخی از مشکلات موجود در سطح جامعه را بی‌تفاوتی افراد نسبت به یکدیگر عنوان کرد و ادامه داد: در گذشته معتمدین محلی وجود داشت که برای رفع مشکلات مردم اقدام می‌کردند که آماری از خودکشی وجود نداشت ولی درحال حاضر مردم نسبت به مشکلات همدیگر بی‌تفاوت شدند که شاهد حوادث ناگواری هستیم.

وی در همین راستا افزود: دهیاران هم توجه کنند در روستاها چنین مشکلی پیش نیاید و تذکر دهید که کمک کنیم این موضوعات اخلاقی به‌واسطه مشکلات در روستاها پیش نیاید.

علیدادی با اشاره به وضعیت بیکاری و معیشت مردم گفت: ما نباید منتظر باشیم که دولت برای ما کارخانه بزند، باید خودمان دست به‌کار شویم.

فرماندار رابر قانونمداری را اصل شورای فرهنگ عمومی عنوان کرد و بیان داشت: اگر بخواهیم به توسعه و پیشرفت برسیم باید فرهنگ قانونمداری را در خانواده و جامعه نهادینه کنیم که اگر بی‌قانونی باشد تبعیضات رواج پیدا می‌کند.

علیدادی اظهار داشت: پیشرفت کشورها براساس حرکت مردم با نظم، قانونمداری و فرهنگ مشارکت صورت می‌گیرد.

فرماندار رابر با بیان اینکه با بی‌قانونی مخالف ولی کارهای قانونی را به شدت پیگیری می‌کنیم، تاکید کرد: با شایعه‌پراکنی، تهمت، افترا وعدم قانونمداری مخالف و به دنبال فرهنگ صداقت و دوستی هستیم.

فرماندار رابر با اشاره به اینکه ما باید زمینه حضور سرمایه‌گذاران را در شهرستان فراهم کنیم، گفت: عیب شهرهای کوچک تخریب کردن افراد است که به همین دلیل سرمایه‌گذاران بومی رغبتی به حضور در شهرهای کوچک برای راه‌اندازی کارخانه نیستند.

وی با اشاره به اینکه در ایام عید امسال قریب ۴۰ هزار گردشگر از مکان‌های طبیعی و گردشگری شهرستان رابر بازدید کردند، بیان داشت: دهیاران باید اقامتگاه‌های بوم‌گردی را در روستاهای خود پیگیری کرده و مردم را توجیه کنند که راه‌اندازی این مکان‌ها زمینه اشتغال و رونق روستاها را فراهم می‌کند.

فرماندار رابر همچنین با اشاره به نامگذاری سال ۹۷ به سال حمایت از کالای ایرانی از سوی مقام معظم رهبری گفت: اگر می‌خواهیم کشور ما رشد کند و شاهد اشتغال فرزندانمان باشیم باید از کالاهای ایرانی خودمان استفاده کنیم حتی اگر کیفیت کمتری داشته باشند.

خرید کالای ایرانی نباید منحصر به سال 97 باشد

روح‌الله سلاجقه رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رابر نیز این جلسه گفت: این جلسه با توجه به اهمیت شعار سال و نقش قشرعظیم روستائیان در تحقق این شعار با حضور دهیاران و شوراهای اسلامی برگزار شد که بتواند موثر باشد.

وی افزود: ما باید خرید کالای ایرانی را از خودمان شروع کنیم و مبلغ این امر مهم در راستای اشتغالزایی در مملکت خودمان باشیم.

وی گفت: هدف شورای فرهنگ عمومی این است که این شعار یعنی خرید کالای ایرانی منحصر به سال ۹۷ نباشد و همیشه از کالای تولیدی سرمایه‌گذاران داخلی استفاده کنیم و به فرهنگ عمومی تبدیل شود.

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار