وزیر اقتصاد:
وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان این که باید در مرحله اول به یک ثبات نرخ ارز ی رسیدیم گفت: در تعاملات تجاری از صادرکنندگان حمایت خواهیم کرد. وزارت اقتصاد آمادگی کامل برای تفویض اختیارات به استان را دارد.
کد خبر: ۵۹۳۳۰۷
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۰ 20 April 2018

به گزارش تابناک کرمان، مسعود کرباسیان روز گذشته در نشست مشترک کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، ستاد اقتصاد مقاومتی و فعالان اقتصادی استان کرمان با اشاره به این که بازار ارز باید تعیین وضعیت می شد تا بتوانیم آن را کنترل کنیم اظهار داشت: بخش نامه ابلاغی از سوی بانک مرکزی در حوزه ارزی کاملا گویا است. در بخش تجاری کاملا مسایل روشن است. در بحث گردشگری نیز کمیته‌های کاری تشکیل شده تا بتوان به 36 موضوع بهداشت، مسافر و ... رسیدگی و در صورت لازم اصلاحاتی را انجام دهیم.
وزیر اقتصاد و دارایی گفت: بعضی‌ها پیشنهاد داشتند تا نرخ ارز شناور باشد، اما ما باید در مرحله اول به یک ثبات می‌رسیدیم.
وی ادامه داد: صادرکنندگان می‌توانند از طریق صرافی‌های مجاز و یا سیستم بانکی ارز خود را تامین و برگردانند و با کار قانونی هیچ مشکلی پیش نخواهد آمد

کرباسیان به وضعیت اقتصادی کشور نیز اشاره و اظهار کرد: طبق آمار بانک مرکزی در سال 96، نرخ تورم تک نرخی و 8.3 درصدی را شاهد بودیم ضمن آنکه برای اولین بار شاهد سرمایه گذاری مثبت در کشور بودیم.
وی افزود: در سال گذشته صادرات کشور کمامان مثبت بود و بالغ بر 800 هزار نفر خالص اشتغال در کشور ایجاد شد و همه اینها نشان می‌دهد وضعیت اقتصاد رو به بهبود است.
وزیر اقتصاد متعهد شد: گزارش اقتصاد مقاومتی استان کرمان را در هیئت دولت و ستاد اقتصاد مقاومتی به عنوان الگو و دستور‌العمل برای استان‌های دیگر ببریم.
کرباسیان با اشاره به استفاده از فاینانس هم بیان داشت: در شرایطی هستیم که فضای تبلیغاتی منفی عملاً قدرت را می‌خواهد از کارآفرنیان سلب کند؛ 30 میلیارد دلار در دولت دوازدهم خطوط فاینانس و اعتباری دراختیارمان قرار گرفته است و سیاست و تصمیم دولت، اولویت برای بخش خصوصی است.

وی گفت: استان کرمان در حوزه کار اقتصادی هیچ وقت متکی به دولت نبوده و این یک ویژگی بزرگ است؛ سرمایه گذاری خارجی در کرمان جواب داده و باید با برگزاری یک سمینار مجدد برای سرمایه گذاران زمینه سرمایه گذاری خارجی را فراهم کنیم و ما مدیون سرداران شهید در خطه کرمان هستیم و امروز هر چه داریم از شهدا داریم.

وی با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاری خارجی در این استان شکل گرفته و جای خوشحالی است، اگر بتوانیم پروژه‌ها را تعریف و به کشورها ارائه کنیم خوب است.
وزیر اقتصاد به تفویض اختیار به استان‌ها اشاره داشت و گفت: وزارت اقتصاد آمادگی کامل برای این کار دارد، وقتی استانی خودش کار را بدون بودجه و نیاز به دولت جلو می‌برد، ما باید به آنها کمک کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار