رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس:
رییس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت:گزارش نهایی تخلفات شرکت مس آماده می شود و ذره‌ای از تخلفات هر کسی که در شرکت بوده کوتاه نخواهیم آمد.
کد خبر: ۵۹۳۴۸۶
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۱:۳۵ 21 April 2018

محمدرضا پور ابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان کرمان در خصوص تخلفات شرکت ملی مس گفت:درخصوص تخلفات شرکت ملی مس دو حوزه مدیریتی داشتیم که شامل تخلف بوده است یک مور تخلف، زمان دولت نهم و دهم بوده است که پرونده ان به مراجع قضایی ارجاع داده شد و در حال پیگیری می‌باشد.

وی افزود:مورد دوم تخلف شرکت مس مربوط به مدیریت دولت یازدهم بوده است که اقای مرادعلیزاده مسئولیت داشت، پرونده تخلف در این دوره طبق گزارشی که به هیات تحقیق و تفخص داده ایم جمع بندی می‌شود.

پورابراهیمی افزود:گزارش حسابرسی هم با نظر دولت و همکاری وزارت صنعت، تهیه کرده بودیم که نزدیک ۱۵۰ صفحه تخلف بوده که در صحن به ان گزارش حسابرسی اشاره داشتم.

وی با بیان اینکه این تخلفات در هیات تفحصات در حال بررسی می‌باشد گفت:گزارش نهایی این تخلفات آماده خواهد شد، باید طبق قانون عمل شود و ذره‌ای از تخلفات هر کسی که در شرکت بوده چه به صورت قصور یا هر برنامه دیگری،کوتاه نخواهیم آمد مسیر آن ادامه دارد و متخلف باید پاسخگوی تخلفات خود در دوران مسئولیت با غیر مسئولیت خود باشد.

پور ابراهیمی در خصوص کارخانه فلش (ذوب) نیز اظهار داشت:طبق بازدیدی که داشتیم اولین کار این است که باید هر چه سریعتر کارخانه اسید راه اندازی شود، تاخیر در کارخانه اسید خیانت به کارگران و حتی خود مدیران است، کارخانه اسید تا پایان آبان ماه راه اندازی خواهد شد.

وی در خصوص خام فروشی شرکت مس گفت:ما اعتقادمان بر این است که تکنولوژی تولید از مواد اولیه تا رسیدن به کاتدی که صادر می‌شود تکنولوژی قدیمی است باید این تکنولوژی به روز شود.

پور ابراهیمی ادامه داد:شرکت ملی صنایع مس باید به دنبال تکنولوژی جدید پیش رود، هر نوع حوزه تخصصی که نتیجه کار باشد که کمک کننده دانش فنی باشد شرکت ملی مس باید به اخرین دانش فنی و تکنولوژی تجهیز شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار