رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان خبر داد:
رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان این مطلب که شاخص ضریب تخت بستری استان کرمان نسبت به جمعیت نسبت به متوسط کشور پایین‌تر است، مطرح کرد: ضریب شاخص تخت بستری متوسط کشوری 1.6 و در برخی استان‌ها این شاخص دو تا چهار است اما این شاخص در استان کرمان 1.1 و در برخی از نقاط استان کرمان 0.6 است.
کد خبر: ۵۹۳۹۸۲
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۲ 21 April 2018

دکتر"حمیدرضا رشیدی‌نژاد" صبح امروز اول اردیبهشت‌ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته سلامت گفت: رسالت دانشگاه علوم پزشکی تامین سلامت جامعه است که برای تحقق این امر معاونت‌هایی در حوزه‌های مختلف ایجاد کرده است.

وی معاونت پژوهشی، درمانی، بهداشتی و دارویی را از جمله معاونت‌های دانشگاه علوم پزشکی برشمرد و افزود: آموزش اساس کار به شمار می‌رود که نتیجه و خروجی آن مقداری زمان‌بر است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان بیان کرد: همچنین سلامت همگانی شعار سال جاری دانشگاه علوم پزشکی است که وظیفه ما در این راستا دسترسی آسان مردم به پوشش همگانی سلامت است.

وی تامین و توزیع نیروهای درمانی را از وظایف دانشگاه علوم پزشکی دانست و عنوان کرد: ما بیش از 25 درصد نمی‌توانیم درسلامت جامعه نقش داشته باشیم.

رشیدی‌نژاد زیرساخت‌های استان کرمان را نسبت به سایر استان‌های دیگر کمتر دانست و مطرح کرد: روند رشد زیرساخت‌ها در استان کرمان کندتر بوده اما اکنون همت همه مسئولان این است که این عقب‌ماندگی را جبران کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان ادامه داد: بیماران سرطانی سه نوع درمان دارند که شامل جراحی، رادیوتراپی و شیمی درمانی است، در بخش شیمی درمانی و جراحی از لحاظ نیروی متخصص و تکنیک در استان مشکلی وجود ندارد.

وی از بهره‌برداری دو مرکز رادیوتراپی تا پایان سال در استان خبر داد و اظهار کرد: تلاش می‌کنیم که اورژانس هوایی در برنامه‌های کشور قرار گیرد اما فعلا به دلیل مشکل در تامین بودجه این امکان وجود ندارد.

رشیدی‌نژاد با اشاره به زلزله‌خیز بودن استان، تصریح کرد: بیمارستان افضلی پور به لحاظ فیزیکی و زیرساختی در مقابل زلزله‌ها مقاوم است، ساختمان قدیمی بیمارستان شهید باهنر غیرمقاوم است اما ساختمان جدید بیمارستان شهید باهنر در تابستان به بهره‌برداری می‌رسد.

وی از آغاز عملیات احداث ساختمان جدید بیمارستان شفا در اردیبهشت‌ماه سال جاری خبر داد و عنوان کرد: در ایام نوروز در سطح استان حدود 4000 عمل جراحی انجام شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به آسیب‌های اجتماعی عنوان کرد: دانشگاه علوم پزشکی با همکاری دادگستری چند طرح در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی در حال اجرا دارد، همچنین شهرستان بردسیر به عنوان پایلوت سلامت روانی انتخاب شده که 256 خانوار در این شهر از خدمات این طرح استفاده می‌کنند.

وی یکی از برنامه‌های علوم پزشکی را عدالت در دسترسی به خدمات بهداشتی و درمان ذکر کرد و ادامه داد: براساس آمارهای اعلامی حدود 310 هزار نفر افاغنه در استان حضور دارند که از این تعداد فقط 16 هزار نفر آنها تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

رشیدی‌نژاد افزود: میزان استفاده افاغنه از بخش بهداشت و درمان به اندازه 10 درصد جامعه آماری استان است، اگرچه افاغنه در برخی از بخش‌ها مثل زاد و ولد (تعداد زاد و ولد آنها زیاد است) بیش از کرمانی‌ها از این خدمات استفاده می‌کنند اما به دلیل وظایف بشر دوستانه مجبوریم که به آنها خدمت ارائه دهیم، ضمن آنکه برای تصادفی‌های افاغنه نیز هیچ بودجه خاصی مقرر نشده و متاسفانه این هزینه‌ به بدنه بهداشت و درمان استان تحمیل می‌شود.

وی با بیان این مطلب که به ازای هر 5500 نفر به یک باب داروخانه نیاز است، تصریح کرد: جمعیت کرمان 6650 نفر است که 118 باب داروخانه وجود دارد که 10 درصد آنها شبانه روزی هستند لذا در حال حاضر به سه باب داروخانه در شهر کرمان نیاز داریم که در حال حاضر متقاضی برای آن وجود ندارد.

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار