رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: بیش از ۱۰ درصد هزینه درمانی کرمان صرف اتباع بیگانه می‌شود.
کد خبر: ۵۹۳۹۸۸
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۶ 21 April 2018

حمیدرضا رشیدی‌نژاد صبح امروز در نشست خبری به مناسبت هفته سلامت با اشاره به شعار امسال این هفته با موضوع «پوشش همگانی سلامت برای همه و در همه جا» اظهار داشت: وظیفه دانشگاه علوم پزشکی است که دسترسی آسان را برای شهروندان فراهم آورد.

وی بیان داشت: تامین مکان، تجهیزات و نیروی انسانی در حوزه بهداشت و درمان از وظایف دانشگاه‌ علوم پزشکی است، اما بخشی از موارد نیز متاثر از عوامل بیرونی است و ما بیش از 25 درصد نمی‌توانیم در سلامت جامعه نقش داشته باشیم.

رشیدی‌نژاد عنوان کرد: روند رشد زیرساخت‌ها در استان کرمان کندتر بوده است، اما اکنون همت همه مسؤولان بر جبران این عقب‌ماندگی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان ضریب شاخص تخت بستری متوسط کشوری را 1.6 عنوان کرد و گفت: شاخص ضریب تخت بستری استان کرمان نسبت به جمعیت از متوسط کشور کمتر و حدود 1.1 است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در مورد تجهیزات مورد نیاز برای بیماران سرطانی در کرمان گفت: بیماران سرطانی سه نوع درمان جراحی، رادیوتراپی، شیمی درمانی دارند که در زمینه جراحی و شیمی‌درمانی کمبودهای استان تقریبا برطرف شده و از این بابت مشکلی به لحاظ نیروی متخصص و امکانات نداریم.

رشیدی‌نژاد افزود: در زمینه رادیوتراپی در سند توسعه در شهر کرمان سه مرکز دیدیم که یکی از آنها در بیمارستان شفا از 20 سال قبل فعالیت دارد و مراحل نوسازی نیز در حال انجام است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان اظهار داشت: مرکز رادیوتراپی دیگری هم در بیمارستان افضلی‌پور دیده شده که در مراحل پایانی کار است و امیدواریم در روزهای آینده پذیرش بیمار داشته باشد.

رشیدی‌نژاد گفت: با راه‌اندازی این دو مرکز بسیاری از خدمات را می‌توان به بیماران ارائه داد تا دیگر نیازی به مراجعه آنها به استان‌های دیگر نباشد.

وی خاطرنشان کرد: برای اورژانس هوایی در استان کرمان در حال تلاش هستیم که در برنامه‌های کشور قرار گیرد، اما فعلا به دلیل مشکل در تامین بودجه این امکان وجود ندارد.

رشیدی‌نژاد گفت: در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی، دانشگاه علوم پزشکی با همکاری دادگستری چند طرح را در حال اجرا دارد و شهرستان بردسیر به عنوان پایلوت سلامت روانی انتخاب شده که 256 خانوار در این شهر از خدمات این طرح استفاده می‌کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به حضور 310 هزار نفر از اتباغ بیگانه در استان کرمان ابراز داشت: از این تعداد فقط 16 هزار نفر زیر پوشش بیمه سلامت هستند.

وی ادامه داد: میزان استفاده افاغنه از بخش بهداشت و درمان به اندازه 10 درصد جامعه آماری استان است و در برخی از بخش‌ها مثل زاد و ولد به دلیل تعداد بیشتر، بیش از کرمانی‌ها از این خدمات استفاده می‌کنند، علاوه بر اینکه برای تصادفی‌های افاغنه هیچ بودجه خاصی مقرر نشده است.

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار