در جلسه ایی با حضور سران عشایر در بم اعلام شد: عشایر برای بیمه دام خود به بانک کشاورزی و صندوق بیمه محصولات کشاورزی مراجعه کنند.
کد خبر: ۵۹۴۰۰۲
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۸ 21 April 2018

درجلسه ایی با حضور مدیران جهاد کشاورزی، دامپزشکی و اداره عشایری شهرستان بم ترغیب عشایر به بیمه دام ها در بمهمچنین سران عشایر این منطقه، برضرورت بیمه دام عشایر با هدف کاهش خسارات دامداران تاکید شد.
در این جلسه قهری مدیر جهاد کشاورزی بم تاکید کرد: عشایر و دامداران نسبت به بیمه دام خود اقدام کنند تا با توجه به خشکسالی، درصورت بروز خسارت بتوانیم دامداران را از حداکثر جبران بهره مند کنیم.
برای سال زراعی 97برای عشایر به ازای هر راس گوسفند بالغ بر110هزار تومان و برای عوامل خشک سالی، سرما زدگی، تصادف جاده ای و بیماری های واگیر دار غرامت 350هزار تومان در نظر گرفته شده است.
رییس دامپزشکی بم هم با اعلام آغاز طرح سمپاشی رایگان در اماکن نگهداری دام عشایر، از طرحهای واکسیناسیون رایگان دام عشایر بر علیه بیماریها هم خبر داد. اسدی افزود: لازم است عشایر قبل از کوچ (قبل از بهار و پاییز) که گله های خود را به چراگاه ها مشترک میبرند، واکسیناسیون لازم را انجام دهند تا با مشکل مواجه نشوند.
به گفته وی تا کنون 80هزار راس دام عشایر دربم واکسینه شده اند.
شهرستان بم 12هزار خانوار عشایر با حدود 52هزار راس دام کوچک دارد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار