رئیس سازمان تعاون روستایی جنوب استان کرمان گفت: خرید حمایتی و توافقی محصول گوجه کاران این منطقه همچنان ادامه دارد و تاکنون چهار میلیون و 64 هزار و 33 کیلوگرم گوجه خریداری شده است.
کد خبر: ۵۹۴۳۹۳
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۱ 22 April 2018

فرود سالاری  افزود: این سازمان با توجه به اعتراضات کشاورزان جنوب در زمینه پایین بودن قیمت محصول گوجه فرنگی، اقدام به خرید حمایتی و توافقی محصول گوجه کاران این منطقه از 21 فروردین ماه سال جاری کرده است.
وی ادامه داد : با توجه به آغاز فصل برداشت محصول گوجه فرنگی در کهنوج، قلعه گنج و رودبار جنوب در حال حاضر در این سه شهرستان خرید حمایتی انجام می شود.
وی تصریح کرد: سازمان تعاون روستایی جنوب کرمان به ازای هر کیلو گوجه فرنگی 400 تومان به کشاورز پرداخت می کند.
وی ادامه داد: در صورت آغاز برداشت محصول گوجه در چهار شهر دیگر جنوب استان، سازمان تعاون روستایی اقدام به خرید گوجه در این شهرستان ها نیز می کند.
سالاری گفت: سازمان تعاون روستایی جنوب استان کرمان با کارخانه رب گوجه فرنگی آیدا اصفهان توافق کرده و گوجه های خریداری شده از این منطقه به اصفهان حمل می شود.
در فروردین ماه سال جاری گوجه کاران رودبار جنوب در اعتراض به قیمت پایین محصول گوجه فرنگی در ورودی میدان تره بار این شهرستان تجمع کردند.
کارخانه های رب گوجه جنوب کرمان نیز به واسطه قیمت پایین رب در کشور نمی توانند هر کیلوگرم گوجه را بیشتر از 200 تومان از کشاورزان خریداری کند.
سطح زیر کشت گوجه فرنگی منطقه جنوب کرمان 13 هزار و 250 هکتار و میانگین عملکرد هر هکتار 30 تن در هکتار است که با احتساب این میزان 400 هزار تن گوجه فرنگی در جنوب کرمان وجود دارد.
تعاون روستایی جنوب استان کرمان هفت شهرستان جیرفت، عنبرآباد، فاریاب، رودبار جنوب، کهنوج، قلعه گنج و منوجان را زیر پوشش دارد.

منبع: ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار