استاندار کرمان:
استاندار کرمان با اشاره به اینکه منافع بیشتری می توان از مناسبات فرهنگی، اقتصادی و علمی ایران با افغانستان صورت گیرد تصریح کرد: همبستگی ملت ها در این است که روابط اقتصادی، فرهنگی و علمی بین خود را را ارتقا دهند و همین امر سبب افزایش دوستی بین کشورها خواهد شد که ایران و کرمان می توانند از مزیت ها و منفعت ها اقتصادی ناشی از حضور تجار افاغنه در ایران و به ویژه استان کرمان بهره ببرند.
کد خبر: ۵۹۴۹۵۲
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۹ 23 April 2018

به گزارش تابناک کرمان، به نقل از روابط عمومی استانداری کرمان، "علیرضا رزم حسینی" صبح امروز سوم اردیبهشت ماه در همایش توسعه روابط آموزش عالی ایران و افغانستان در دانشگاه ولیعصر (عج) شهرستان رفنسجان با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و وزیر تحصیلات عالی افغانستان با ابراز خرسندی از حضور در این همایش تصریح کرد: متاسفانه در 50 سال اخیر به دلیل مشکلات ایجاد شده در کشور افغانستان، ایران میزبان برادران دینی و انسانی خود از این کشور شد و استان کرمان نیز به دلیل موقعیت جغرافیایی خود، هم اکنون پذیرای 300 هزار افغانی است.
وی با اشاره به تحصیل 30 هزار دانش آموز افغانی در مدارس استان و همچنین ارایه خدمات بهداشتی، فرهنگی، اشتغال و ... به این افراد تصریح کرد: این ارایه خدمات را قطعا براساس وظیفه ایرانی و اسلامی خود به ملت افغان انجام می دهیم که امیدوارم در آینده نزدیک و با بهبود اوضاع این کشور، شاهد بهره بری ایرانیان از ظرفیت های اقتصادی کشور افغانستان باشیم.
رزم حسینی با اشاره به اینکه منافع بیشتری می توان از مناسبات فرهنگی، اقتصادی و علمی ایران با افغانستان صورت گیرد تصریح کرد: همبستگی ملت ها در این است که روابط اقتصادی، فرهنگی و علمی بین خود را را ارتقا دهند و همین امر سبب افزایش دوستی بین کشورها خواهد شد که ایران و کرمان می توانند از مزیت ها و منفعت ها اقتصادی ناشی از حضور تجار افاغنه در ایران و به ویژه استان کرمان بهره ببرند.
استاندار کرمان با تاکید بر اینکه منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان فرصت خوبی برای سرمایه گذاری تجار افاغنه در این منطقه است اظهار کرد: امیدواریم برگزاری چنین جلساتی سبب شود که قراردادهای پایدار منفعت طلبانه برای هر دو کشور صورت گیرد.

احمد محمدی انارکی نماینده مردم رفسنجان و انار در خانه ملت نیز در این همایش با اشاره به تحولات دنیا و منطقه تصریح کرد: یکی از مشکلات دنیا به ویژه در منطقه، حضور داعش و مکاتب پدیده آمده از این گروه تکفیری با عنوان اسلام، در دنیا است که باید کمک کنیم بتوانیم با کشور دوست و برادر افغانستان، اسلام واقعی را به مردم دنیا نشان دهیم.

وی با تشریح مشترکات کشورهای ایران و افغانستان اظهار کرد: مشترکات زیادی همچون زبان، دین، فرهنگ و مرزهای مشترک با افغانستان داریم اما متاسفانه شاهد هستیم کمترین استفاده را از این ظرفیت های مشترک می کنیم که می توانیم در تولید علم و بحث های تجاری صنعتی با تبادل کالا و اطلاعات بپردازیم.
نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی استان کرمان را بهشت معادن کشور دانست و بیان کرد: استان کرمان در بخش معدن دارای رشته های مختلف علمی، فنی و معدنی در دانشگاه های سراسر استان است که با توجه به غنای معدنی افغانستان می توان از وجود دانشگاه های ایران استفاده کرد.
وی ادامه داد: نیاز است که بتوانیم تحصیلات برای دانجشویان افغانی در ایران فراهم کنیم که در این راستا مذاکرات خوبی در دولت تدبیر و امید با وزیر تحصیلات عالیه کشور افغانستان صورت گرفته است و مجلس نیز این آمادگی را دارد که بتواند این راه ارتباطی را باز کرده و بیشترین جذب دانشجوی افغانی را در کشور داشته باشیم.
محمدی انارکی با بیان این مطلب که رفسنجان در مسیر خیزش بزرگی قرار گرفته است، اظهار کرد: در هفته گذشته اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس به همراه وزیر اقتصاد و دارایی، هیات همراه و مدیران اقتصادی در شهرستان رفسنجان حضور داشتند، که این حضور نشان دهنده این خیزش است.
وی عنوان کرد: بزرگترین پروژه فروکروم خاورمیانه با اعتبار 450میلیون دلار در شهرستان رفسنجان با حضور وزیر اقتصاد و دارایی افتتاح شد که سبب گردید پس از 70 سال موضوع خام فروشی در کشور پایان برسد و کشور به عنوان وارد کننده سنگ کروم در کشور تبدیل شود.
نماینده مردم رفسنجان و انار در خانه ملت با اعلام خبر خوشی برای رفسنجانی ها و اناری ها خاطر نشان کرد: به دلیل آنکه 75 درصد مردم این دو شهرستان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند، در آینده نزدیک با حضور وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی و مسئولین ارشد سازمان تامین اجتماعی کشور، کلنگ پلی کلینیک تامین اجتماعی شهرستان انار و رفسنجان به زمین زده خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار