وزیرعلوم افغانستان :
وزیر علوم و تحصیلات عالی افغانستان حضور دانشجویان کشورش در جمهوری اسلامی ایران را نماد همکاری و همدلی 2 کشور دوست و همسایه دانست.
کد خبر: ۵۹۵۰۰۳
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۲ 23 April 2018

نجیب الله خواجه عمری روز دوشنبه در همایش توسعه روابط آموزش عالی ایران و افغانستان که با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، استاندار کرمان و جمعی از مسئولان برگزار شد؛ افزود: ایران و افغانستان مشترکات زیادی دارند و برگزاری چنین نشست هایی زمینه را برای گسترش فرهنگی علمی بین 2 کشور بیش از پیش فراهم می کند.
وی ادامه داد: ایران و افغانستان با برگزاری چنین نشست هایی روند ارتباطات علمی و فرهنگی خود را تقویت می کنند.
وزیر علوم و تحصیلات عالی افغانستان گفت: وجود دانشگاه ها و مراکز عالی در 2 کشور می تواند روند توسعه را تقویت کند و تنها نوشدارویی که می تواند رنج توسعه نیافتگی را جبران کند وجود مراکز آموزش عالی است که باید از تجارب هر 2 کشور در این راستا استفاده کرد.
وی اظهار داشت: این همایش فرصت را برای رهبران آموزش عالی افغانستان باز و زمینه گفت و گو و توسعه میان نهادهای 2 کشور را فراهم کرده است.
خواجه عمری تصریح کرد: اینگونه همایش ها می تواند در نهادینه شدن همکاری های علمی و فرامرزی کشورهای افغانستان و ایران تاثیرگذار باشد.
وی از همکای های سابق ایران و افغانستان در بعد علمی و دانشگاهی در سالهای اخیر تقدیر کرد و ادامه داد: این همکاری در تقویت بازار کار رفسنجان کمک موثری بوده است.
وزیر علوم و تحصیلات عالی افغانستان تاکید کرد: در شرایط کنونی لازم است فصل جدید همکاری بین دو کشور در زمینه علمی و دانشگاهی باز شود و با برنامه ریزی های منسجم از وجود متخصصان این 2 کشور استفاده کرد.
همایش یکروزه توسعه روابط آموزش عالی ایران و افغانستان با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، استاندار کرمان و جمعی از مسئولان محلی در رفسنجان برگزار شد.

منبع: ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار