نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی وجود داعش و گروه‌های تروریستی را تهدید برای ناامنی منطقه برشمرد و گفت: قتل‌عام افراد بیگناه و ایجاد ناامنی در منطقه دغدغه مشترک کشورهای ایران و افغانستان است.
کد خبر: ۵۹۵۰۱۲
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۶ 23 April 2018

احمد انارکی‌محمدی امروز صبح در همایش توسعه روابط آموزش عالی ایران و افغانستان که با حضور غلامی وزیر علوم جمهوری اسلامی و نجیب‌الله خواجه عمری وزیر تحصیلات عالیه افغانستان به میزبانی دانشگاه حضرت ولیعصر(عج) رفسنجان برگزار شد با بیان اینکه ایران و افغانستان مشترکات فراوانی چون زبان و دین و ... دارند اظهار داشت: متاسفانه تاکنون از این ظرفیت کمترین استفاده را بردیم.

وی با اشاره به مشکلات فروانی که گروه‌های تروریستی چون داعش در منطقه ایجاد کردند گفت: وجود گروه‌های ترویستی در منطقه و قتل‌عام افراد بی‌گناه از دیگر مشترکات ما و افغانستان در منطقه است.

وی با اشاره به اینکه امروز نیاز است بتوانیم تحصیلات عالی را برای دانشجویان افغان در ایران ایجاد کنیم افزود: خوشبختانه رفسنجان در مسیر خیزش بزرگ قرار گرفته است.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه 75 درصد مردم ما در این شهرستان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند افزود: بزودی کلنگ پلی کلینیک تامین اجتماعی در شهرستانهای رفسنجان و انار همزمان زده خواهد شد

 محمدعلی دهقانی رئیس دانشگاه ولیعصر رفسنجان در این همایش با بیان اینکه ماه‌ها برای برگزاری این همایش به میربانی دانشگاه ولیعصر رفسنجان تلاش شده است اظهار داشت: هدف ما از برگزاری این همایش علم و تجارت بود که متاسفانه موفق به برگزاری بعد تجاری این همایش نشدیم.

وی با بیان اینکه منابع و ظرفیت‌های زیادی وجود دارد تا دو کشور همسایه ایران و افغانستان برای رسیدن به سود دو طرفه در آن همکاری داشته باشند گفت: این همایش برای توسعه علمی و تجاری منطقه جنوب شرق به ویژه کرمان با افغانستان شکل گرفته است.

رئیس دانشگاه ولیعصر رفسنجان با پیشنهاد اینکه سوم اردیبهشت ماه به روز علم ایران و افغانستان نامگذاری شود بیان کرد: امیدواریم که این همایش در سال آینده در کشور افغانستان برگزار شود.

وی با بیان اینکه ایران سهم کمی در تبادلات اقتصادی با افغانستان دارد بیان کرد: امیدواریم که این همایش به اهداف خود رسیده و بتوانیم در آینده نقش قوی‌تر در صنعت و اقتصاد داشته باشیم.

منبع: تسنیم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار