رئیس دانشگاه جیرفت تأکید کرد
رئیس دانشگاه جیرفت گفت: رسالت استادان دانشگاه در بحث آشنایی بیشتر نسل جوان با الگوهای دینی و ملی در راستای پاسداری و گسترش فرهنگ غنی اسلامی و قرآنی خطیر است.
کد خبر: ۵۹۵۰۲۴
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۱ 23 April 2018

شاپور کوهستانی پیش از ظهر امروز در آیین تجلیل از جانبازان و پاسداران با گرامیداشت اعیاد شعبانیه، سالروز فرمان تاریخی امام (ره) مبنی بر تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار داشت: ابتکار راهبردی امام راحل در تأسیس سپاه و نامگذاری روز میلاد امام حسین (ع) به عنوان روز پاسدار، بیانگر پیوند ذاتی این نهاد مقدس انقلابی و پاسداران سلحشور با فرهنگ عاشورا و کربلای حسینی است.

وی بیان داشت: حافظه تاریخی ملت ایران و امت اسلامی نقش ارزشمند سپاه در جبهه‌های مبارزه با ضد انقلاب، گروهک‌های تروریستی و جریان‌های تجزیه‌طلب و قومیت‌گرا، دفاع از استقلال و تمامیت ارضی کشور را طی هشت سال دفاع مقدس فراموش نمی‌کند.

کوهستانی تصریح کرد: این مهم بعد از جنگ تحمیلی در عرصه‌های دیگری مانند حمایت و همراهی با محور مقاومت و رزمندگان اسلام در مصاف جنگ‌های نیابتی و تروریست تکفیری در منطقه راهبردی غرب آسیا ادامه داشته است.

 رئیس دانشگاه جیرفت با بیان این مطلب که بزرگ‌ترین الگوی ما در تمام عرصه‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و ... جانبازان هستند، خاطرنشان کرد: جانبازی به معنای یادگاری داشتن از صحنه‌های ایثار و شهادت بوده و این یادگاری دوران دفاع مقدس توفیقی الهی برای جانبازان عزیز است.

کوهستانی با اشاره به نقش استادان دانشگاه در تبیین مسائل آموزشی، فرهنگی و اجتماعی عنوان کرد: رسالت استادان در بحث آشنایی بیشتر نسل جوان با الگوهای دینی و ملی در راستای پاسداری و گسترش فرهنگ غنی اسلامی و قرآنی خطیر است و این رسالت در شرایط کنونی با توجه به هجمه دشمن که همواره رهبر معظم انقلاب اسلامی به آن اشاره می‌کند، بسیار سنگین‌تر از گذشته شده است.

به گزارش فارس، با حضور امام جمعه، رئیس دانشگاه و فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه جیرفت، فرماندهان نیروی انتظامی شهرستان‌های جیرفت و عنبرآباد، جانشین ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان عنبرآباد و جمعی از استادان، کارکنان و دانشجویان با اهدای لوح تقدیر از کارکنان جانباز و پاسداران در محل دانشگاه جیرفت تجلیل شد.

همچنین در این آیین به پاس پشتیبانی‌های رئیس دانشگاه جیرفت از برنامه‌های بسیج دانشجویی، کوهستانی مورد تقدیر قرار گرفت.

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار