مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان گفت: ۷۵ شرکت روستا تعاون در ۷۵ روستای استان کرمان با سرمایه‌ای بالغ بر یک میلیارد تومان تشکیل شده است.
کد خبر: ۵۹۵۸۲۶
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۰:۱۵ 25 April 2018

رضا اسماعیلی ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت هفته کار و کارگر با اشاره به شعار سال و حمایت از کالای ایرانی و تولیدات داخلی اظهار داشت: تولید باید با سرمایه‌‌گذاری داخلی آغار شده و با توان بدنی کارگران ادامه پیدا می‌کند و تنها در این صورت است که شعار سال محقق می‌شود.

وی با بیان اینکه همه کارگران و کارفرمایان باید به منابعی که در اختیار دارند نگاه بسیجی، ایرانی و جهادی داشته باشند گفت: در استان کرمان تولیدات بسیار خوبی داریم که باید مورد حمایت مصرف‌کنندگان و مسئولان قرار گیرنده از طرف دیگر تولیدکنندگان داخلی نیز باید کیفیت تولیدات خود را بالا برده تا مصرف‌کنندگان داخلی به خرید این کالاها رغبت کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان با بیان اینکه درسال گذشته 4 هزار پرونده شکایت کارگری کارفرمایی در هیئت‌های حل اختلاف استان کرمان رسیدگی شد افزود: 43 هزار کارگاه در سازمان تامین اجتماعی استان کرمان ثبت شده که سال گذشته 16 هزار مورد بازرسی از کارگاه‌های استان انجام شد.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته 3 هزار و 800 نفر در استان از بیمه بیکاری استفاده کردند بیان کرد: این تعداد از میانگین کشوری پایین‌تر بوده که نشان از رونق اقتصادی استان است.

اسماعیلی با بیان اینکه بیش از 70 تشکل کارگری جدید در سال گذشته در استان کرمان راه‌اندازی شده است گفت: 640 تشکل کارگری در استان داریم که با این تعداد استان کرمان در این حوزه جزو استان‌های برتر است و ما معتقدیم که بهترین راه پیگیری حقوق کارگران از طریق تشکل‌های کارگری است.

وی‌ با بیان اینکه طی سال گذشته شاهد کاهش حوادث کارگری و معادن در استان کرمان بودیم گفت: حوادث معادن در سطح ملی و حتی بین‌المللی از اهمیت خاصی برخوردار است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان با یادآوری اینکه المپیاد ایمنی کار برای نخستین بار در استان کرمان در سال 95 کلید خورد بیان کرد: این المپیاد امسال به صورت ملی برگزار شده و دبیرخانه آن در کرمان قرار دارد.

وی با بیان اینکه 450 هزار نفر بیمه شده تامین اجتماعی در استان کرمان داریم افزود: از این تعداد 300 هزار جمعیت کارگری بیمه شده استان و 150 هزار نفر مربوط به مشاغل آزاد و خویش‌فرما هستند.

اسماعیلی با بیان اینکه 24 تعاونی برای استفاده از تسهیلات کارگروه اشتغال به بانک‌ها معرفی کردیم که 18 میلیارد تومان به آنها تخصیص داده شده است بیان کرد: 75 شرکت روستا تعاون در 75 روستای استان کرمان با سرمایه‌ای بالغ بر یک میلیارد تومان تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه 35 هزار شغل تعهد در استان کرمان داشتیم که در پایان سال بیش از 39 هزار شغل در سامانه رصد ثبت کردیم افزود: 25 هزار کد بیمه‌ای جدید در سال گذشته در استان ثبت شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان با اشاره به اینکه در حوزه اشتغال فراگیر در استان 618 میلیارد تومان سهمیه داشتیم که 300 میلیارد تومان در کارگروه اشتغال بررسی و به بانک‌ها معرفی شدند عنوان کرد: 100 میلیارد تومان اعتبارات روستایی ابلاغی به استان کرمان داشتیم که پرونده‌ها بررسی و به بانک‌ها معرفی شدند.

وی با بیان اینکه هفته کار و کارگری از فردا آغاز می‌شود گفت: دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان و استاندار کرمان، برگزاری جشن ویژه کارگری با حضور معاون وزیر کار و رئیس سازمان بهزیستی کشور از جمله برنامه این هفته است.

اسماعیلی از اعزام 10 نفر از کارگران استان کرمان به دیدار رهبری به مناسبت روز کارگر خبر داد و افزود: بیش از 32 برنامه در مرکز استان و همچنین برنامه‌هایی در همه شهرستان‌ها در این هفته برگزار می‌شود.

منبع: تسنیم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار