رئیس مرکز ملی فرش ایران در مورد جایگاه کنونی فرش ایرانی در جهان گفت:نه می توانیم بگوییم عمر فرش ایرانی تمام شده و دیگر توان رقابت و صادرات نداریم و نه می توانیم بگوییم فرش ایران بهترین است و بهترین بازارهای جهانی خواستار آن هستند.
کد خبر: ۵۹۵۸۷۴
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰ 25 April 2018

به گزارش تابناک فارس:استاندار فارس در آیین رونمایی از گواهی ثبت جهانی فرش قشقایی و گبه فارس گفت نباید به افزایش صادرات فرش و گبه بسنده کنیم بلکه باید فرش ایران را به عنوان یک نماد در جهان مطرح کنیم.

تبادار از فعالان حوزه صادرات فرش هم خواست تا اجازه ندهند کالای بی کیفیت با نام فرش و گبه فارس صادر شود.

وی همچنین با تمجید از موسیقی قشقایی این نوا را حاوی اخلاق و فرهنگ و آرامش بخش و نشاط آور دانست.

رئیس مرکز ملی فرش ایران هم با اعلام اینکه صادرات فرش درسال 1394 حدود 296 میلیون دلار، سال 1395 حدود 359 میلیون دلار و در سال 1396، 424 میلیون دلار بوده است و شاهد افزایش صادرات بودیم افزود:همچنان این آمار صادرات راضی کننده نیست.

کارگر در مورد جایگاه کنونی فرش ایرانی در جهان گفت:نه می توانیم بگوییم عمر فرش ایرانی تمام شده و دیگر توان رقابت و صادرات نداریم و نه می توانیم بگوییم فرش ایران بهترین است و بهترین بازارهای جهانی خواستار آن هستند.

فرش قشقایی و گبه فارس پایان سال 1395 در سازمان جهانی مالکیت معنوی (WIPO) ثبت شدند.
سازمان جهانی مالکیت فکری وایپو (WIPO) یکی از 16 آژانس تخصصی سازمان ملل است که با امضای تفاهمنامه ای در استکهلم سوئد در سال 1967برای تشویق آثار خلاقانه و با هدف حمایت از مالکیت معنوی در جهان تاسیس شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار