معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد گفت: ۱۴ هزار ۶۲۳ کودک زیر پنج سال مبتلابه سوءتغذیه در استان کرمان طی پارسال از خدمات این نهاد بهره‌مند شدند.
کد خبر: ۵۹۶۲۲۸
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۷ 25 April 2018

ناصر شیبانی، معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان کرمان گفت: ۹ میلیارد و ۳۹۰ میلیون تومان طی پارسال برای درمان سوءتغذیه کودکان نیازمند در استان کرمان هزینه شده است.

وی به اجرای طرح همسفره توسط این نهاد به‌منظور حمایت از کودکان زیر پنج سال مبتلابه سوءتغذیه اشاره کرد و افزود: ۱۴ هزار و ۶۲۳ کودک نیازمند زیر پنج سال مبتلابه سوءتغذیه در استان کرمان طی پارسال در قالب این طرح از خدمات کمیته امداد بهره‌مند شدند.

شیبانی تصریح کرد: طرح همسفره به‌منظور تأمین حداقل نیاز غذایی کودکان نیازمند زیر پنج سال که سرپرستان آن‌ها توانایی مالی کافی را ندارند در حال اجرا است.

وی با اشاره به اینکه کودکان مبتلابه سوءتغذیه هر شش ماه یک ‌بار توسط مراکز بهداشت مورد پایش قرارگرفته و در صورت بهبودی کامل از تحت حمایت این نهاد خارج می‌شوند، افزود: پس از خروج کودکان بهبودیافته، کودکان واجد شرایط پشت نوبت تحت حمایت این نهاد قرار می‌گیرند و از خدمات طرح همسفره بهره‌مند می‌شوند.

شیبانی بیان داشت: خیران می‌توانند برای مشارکت در طرح همسفره با مراجعه به دفاتر کمیته امداد در سراسر استان و یا از طریق سایت همسفره به نشانی hamsofreh.ir کمک‌های خود را به دست کودکان نیازمند برسانند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار