معاون آبفار کرمان عنوان کرد
معاون شرکت آب و فاضلاب روستایی استان کرمان گفت: در شهرستان ریگان بیش از هزاران اصله درخت خرما با آب آشامیدنی آبیاری می‌شود که این امر مشکلاتی را به وجود آورده است.
کد خبر: ۵۹۶۲۳۵
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۰ 25 April 2018

علیرضا عباس‌زاده ظهر امروز در حاشیه نخستین کارگاه سازگاری با کم‌آبی با محوریت مدیریت مصرف آب در استان کرمان اظهار داشت: در این کارگاه دهیاران، اعضای شورای اسلامی روستاها و ائمه جماعات حضور داشتند و بر فرهنگ‌سازی مصرف آب تأکید شد.

وی بیان داشت: دو برابر الگوی مصرف آب در شهرستان‌ها آب تولید می‌شود، این در حالی است که در 50 درصد روستاهای آن‌ها با کمبود این ماده حیاتی مواجه هستیم و این امر الگوی نامناسب مصرف آب را در پی دارد.

عباس‌زاده با اشاره به اینکه آب مصرفی در روستاها صرف آبیاری نخیلات می‌شود، تصریح کرد: عدم کنتورگذاری و وجود انشعاب‌های غیر مجاز موجب شده است که در روستاها با کمبود آب آشامیدنی سالم مواجه شویم.

وی با بیان اینکه در این شهرستان بیش از هزاران اصله درخت خرما با آب آشامیدنی آبیاری می‌شود که این امر مشکلاتی را به وجود آورده است، افزود: با توجه به اینکه امسال به دلیل کاهش نزولات جوی سال سختی را در پیش داریم، الگوی اصلاح آب آشامیدنی با تشکیل کارگاه‌های مختلف در شهرستان‌ها در دستور کار قرار دارد.

معاون شرکت آب و فاضلاب روستایی استان کرمان اذعان داشت: بر همین اساس با توجه به کاهش 80 درصدی نزولات جوی در شهرستان ریگان برای نخستین بار در استان کرمان این کارگاه در این منطقه برگزار شد.

عباس‌زاده با اشاره به اینکه سال گذشته بیش از 30 میلیارد تومان در زمینه آبرسانی به روستاهای شهرستان‌های شرقی استان کرمان هزینه شده است، عنوان کرد: طی مدت مذکور نیز با راه‌اندازی سه مجتمع آبرسانی 12 روستای ریگان از نعمت آب آشامیدنی سالم بهره‌مند شدند.

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار