استاندار کرمان خبر داد
استاندار کرمان گفت: در بخش شهداد بر اساس مصوبه امور زیربنایی و شورای برنامه‌ریزی استان، پیشنهاد ایجاد منطقه ویژه گردشگری را مصوب کردیم که با دریافت مجوزهای قانونی، راه‌اندازی می‌شود.
کد خبر: ۵۹۶۲۴۰
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۲ 25 April 2018

علیرضا رزم‌حسینی صبح امروز در نشست با اعضای شورای اسلامی شهرستان کرمان اظهار داشت:  یکی از دستاوردهای قانون اساسی و انقلاب اسلامی، نهادی به نام شوراها در شهر و روستاست که با انتخاب مستقیم مردم شکل می‌گیرند.

استاندار کرمان بیان داشت: دولت هم بر اساس قانون اساسی، حمایت و پشتیبانی کامل را از نهادی مانند شوارها می‌کند تا اموراتی که وظایف شوراها محسوب می‌شوند به خوبی اجرا شوند.

رزم‌حسینی عنوان کرد: دولت در کمک به شوراها نگاهی به نوع گرایش سیاسی ندارد، اعضای شورا به انتخاب مردم مشخص شدند و مورد حمایت و احترام دولت است.

استاندار کرمان با بیان اینکه شهرستان کرمان الگوهای موفق و قابل قبولی در حوزه اقتصاد مقاومتی دارد، گفت: در بخش شهداد بر اساس مصوبه امور زیربنایی و شورای برنامه‌ریزی استان، پیشنهاد ایجاد منطقه ویژه گردشگری را مصوب کردیم که با دریافت مجوزهای قانونی، راه‌اندازی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذار منطقه ویژه گردشگری شهداد آماده است و کارهای لازم صورت گرفته است و باید مجوزهای قانونی از مجلس و دولت بگیریم.

رزم‌حسینی بیان داشت: در بخش گلباف نیز با حضور معین اقتصادی کار به خوبی در حال گسترش است و منطقه راین نیز تا دو ماه آینده کارهای عملیاتی آغاز می‌شود.

وی خواستار همکاری شوراهای منطقه با معین‌های اقتصادی شد و ادامه داد: این همکاری تنها برای اجرای پروژه‌ها نیست، بلکه در زمینه آموزش، مشاره، استفاده از تجارب و ... حتما به آبادانی شهر کمک می‌کند.

استاندار کرمان همچنین به بحران آب اشاره داشت و گفت: ما اکنون درگیر بحران آب هستیم، میزان بارش استان کرمان در سال گذشته 80 درصد کاهش داشته است و این مسئله خطرآفرین در حوزه بهداشت، سلامت، کشاورزی و صنعت است.

رزم‌حسینی افزود: انتظار می‌رود که شوراها و شهرداری‌ها کمک کنند که فضاهای سبز در صورت امکان از آب‌ آشامینی استفاده نکنند تا بتوانیم بحران را رد کنیم، اگر تدبیری در حوزه آب و خاک نباشد، گرفتار مشکلات زیادی خواهیم بود.

وی از تدوین نقشه جامع برنامه کشت محصولات کشاورزی استان کرمان خبر داد و تصریح کرد: از مدت‌ها قبل در مورد این برنامه برنامه‌ریزی شده است، کرمان استان کم‌آبی است و باید نقشه راهی برای تولیدات و محصولات کشاورزی داشته باشیم.

رزم‌حسینی عنوان کرد: در حال حاضر 900 هزار هکتار سطح زیرکشت در استان کرمان داریم، اما منابع آبی ما هیچ تغییری نکرده و کمتر هم شده است.

وی ابراز داشت: نقشه جامع برنامه کشت محصولات کشاورزی از طرح‌های ماندگاری است که 100 درصد با همکاری مردم می‌تواند اجرایی شود.

استاندار کرمان خاطرنشان کرد: 90 درصد زمین‌های کشاورزی استان کرمان، خرد مالکی هستند و این اقتصادی نیست.

رزم‌حسینی گفت: در استان کرمان 6 میلیارد و 300 میلیون مترمکعب برداشت آب از منابع زیرزمینی صورت می‌گیرد که سهم آب شرب 300 میلیون مترمکعب است. 

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار