مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان با بیان اینکه همه دولت‌ها اصرار بر اصلاح قانون کار داشتند اما انجام نشده است گفت: قانون کار نیازمند اصلاح بر اساس نیازهای امروز است.
کد خبر: ۵۹۶۳۹۵
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۴ 25 April 2018

رضا اسماعیلی بعد از ظهر امروز در دیدار جامعه کارگری استان با استاندار کرمان با تبریک هفته کار و کارگر و اعیاد شعبانیه اظهار داشت: قانون کار در سال 69 تصویب شده و بعد از آن همه دولت‌ها اصرار بر اصلاح داشتند اما انجام نشده است.

وی با بیان اینکه قانون کار نیازمند اصلاح بر اساس نیازهای امروز است گفت: با توجه به اصل 44 قانون اساسی جمعیت مورد شمول قانون کار افزایش بسیار چشمگیری داشته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان با اشاره به اینکه این افزایش تعداد، حجم کار وزارت کار را نیز افزایش داده است افزود: سیاست وزارت کار بر اصل سه جانبه‌گرایی گذاشته است.

وی با بیان اینکه استان کرمان از این جهت پیشتاز بوده و 640 تشکل کارگری و کارفرمایی در استان وجود دارد بیان کرد: کرمان رتبه سوم کشوری را از این جهت دارد.

اسماعیلی با اشاره به اینکه تعامل بین کارگر و کارفرما باعث افزایش تولید شده و بیش از 43 هزار کارگاه تولیدی در استان داریم افزود: 445 هزار بیمه شده اصلی تامین اجتماعی در استان داریم که از این تعداد 300 هزار کارگر بیمه شده اجباری هستند.

در این جلسه یکی از پیشکسوتان جامعه کارگری استان کرمان از استاندار کرمان به‌دلیل حل مشکل کارگران شهرداری در شب عید تشکر کرد و اظهار داشت: دولت به جامعه کارگری بدهکار است.

وی با بیان اینکه اگر دولت بدهی صندوق‌های بازنشستگی را پرداخت کند بسیاری از مشکلات حل خواهد شد گفت: متاسفانه درآمد در کشور عادلانه توزیع نمی‌شود.

به گزارش تسنیم، در این جلسه حسن شجاعی رئیس کانون بازنشستگان کارگری استان کرمان اظهار داشت: قبلا حقوق بازنشستگان به موقع پرداخت می‌شد و قرار بود از 20 تا 27 هر ماه پرداخت شود اما در حال حاضر حدود چهار ماه است که با تاخیر پرداخت می‌شود.

رئیس کانون بازنشستگان کارگری استان کرمان با بیان اینکه بیش از 100 هزار بازنشسته کارگری در استان کرمان داریم که 65 درصد آنها حقوق زیر یک میلیون تومان دارند گفت: اگر همین حقوق کم هم با تاخیر پرداخت شود بازنشستگان ما با مشکل جدی روبه‌رو خواهند شد.

منبع: تسنیم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار