معاون استاندار کرمان خبر داد
معاون سیاسی استاندار کرمان گفت: در طرح دفاتر تسهیل‌گری در حوزه مسائل اجتماعی، استان کرمان به عنوان اولین استان کشور کار را شروع کرده و ۱۰ دفتر کار را ایجاد کرده است.
کد خبر: ۶۱۵۴۳۲
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۳ 04 June 2018

حمید ملانوری عصر یکشنبه در کارگاه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی طرح پیمان در حسینیه اباعبدالله اظهار داشت: امروز یکی از موضوعاتی که خیلی در کشور مهم است و هم مقام معظم رهبری روی آن تأکید دارند و هم دولت برای آن برنامه دارد و مردم هم انتظار دارند این است که درحوزه مسائل اجتماعی همه می خواهند در کنار سایر توسعه‌ها برنامه‌های اجتماعی و فرهنگی هم دیده شود.

وی بیان داشت: اگر در هر زمینه فرهنگ آن کار توسعه پیدا کند و مردم به عنوان محور حرکت‌های اجتماعی با مسائل توسعه‌ای همراه باشند، جامعه بانشاطی خواهیم داشت همه حرکت‌هایی که انجام می‌شود برای رفاه و زندگی بهتر مردم است.

معاون سیاسی استاندار کرمان گفت: بهترین کار این است که از خود بچه‌ها در سنین نونهالی و نوجوانی شیوه‌ها و آموزش‌های لازم برای مقاوم‌بودن در برابر آسیب‌های اجتماعی و شیوه زندگی را ببینند و مجموعه‌ای که هلال‌احمر انجام داده کار جالبی است که با کمک کارشناسان حوزه مسائل اجتماعی بچه‌ها را جمع کردند و از همین سنین آموزش می‌دهند که با مسائل اعتقادی، فرهنگ ملی، رفتارهای ملی و نحوه حضور در اجتماع آشنا شوند و در نهایت در برابر آسیب‌های اجتماعی مقاوم شوند.

ملانوری با اشاره به اینکه در استان کرمان طرح‌های ابتکاری مانند طرح نجات در محله‌های آسیب‌پذیر در حال انجام است، افزود: اخیرا طرحی از طرف وزارت کشور به عنوان دفاتر تسهیلگری در حوزه مسائل اجتماعی مطرح شده که ۱۰ استان به عنوان پایلوت این دفاتر را دایر کنند و استان کرمان به عنوان اولین استان کشور کار را شروع کرده و ۱۰ دفتر کار را ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: این طرح با حمایت وزارت کشور و نظارت استانداری انجام می‌شود و مدریت آن‌ها توسط بخش خصوصی است و در این زمینه با ۱۰ مؤسسه بخش خصوصی رایزنی کردیم و هر مؤسسه ۶ متخصص در حوزه مسائل اجتماعی دارد.

معاون سیاسی استاندار کرمان خاطرنشان کرد: کسانی که درحوزه مسائل اجتماعی تخصص دارند در قالب این طرح در مناطق آسیب‌پذیر مستقر شدند و قرار است در مراحل بعدی این دفاتر را توسعه دهیم.

ملانوری گفت: در شهرستان‌ها هم دفاتر را توسعه می‌دهیم برای اینکه افراد آسیب‌پذیر و آسیب‌دیده شناسایی شوند و با روانشناسی، روانکاوی و با مطالعه مسائل آسیبی در آن محل بتوانند با مهارت‌پروری که انجا می‌دهند مقاومت آن‌ها را در برابر آسیب‌ها بالا ببرند.

وی متذکر شد: ایجاد مراکز در حسینیه‌ها و مراکز مذهبی به مراتب مهمتر است به دلیل اینکه بچه‌ها، جوانان و نوجوانان را با مسائل مذهبی آشناتر می‌کند.

به گزارش فارس در حاشیه این کارگاه آموزشی نمایشگاه کارآفرینی و کسب و کار بومینو به همت سرتیم‌های پیمان با حضور مدیرکل جمعیت هلال‌احمر استان و حجت‌الاسلام سجادی نماینده ولی‌فقیه در جمعیت هلال‌احمر استان برپا شده بود.

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار