مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر کرمان:
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کرمان گفت: امروز دیگر بحران‌های جمعیت هلال‌احمر سیل و زلزله و... نیست بلکه بحران بزرگتری به عنوان آسیب‌های اجتماعی وجود دارد.
کد خبر: ۶۱۵۴۳۴
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۴ 04 June 2018

رضا فلاح عصر یکشنبه در کارگاه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی طرح پیمان کارآفرینی و نمایشگاه کسب و کار بومینو اظهار داشت: جمعیت هلال‌احمر در کنار اقداماتی که در سال ۹۶ در حوزه امداد و نجات، آموزش داوطلبان و جوانان اتفاق افتاد بر حسب ضرورت به موضوع آسیب‌های اجتماعی ورود کرد که رهبری بیش از پنج جلسه با سران نظام در این زمینه برگزار کردند و تأکید داشتند همه مسؤولان بر اساس وظیفه ذاتی به این موضوع ورود کنند که جمعیت هلال‌احمر به عنوان یک سازمان مردم‌نهاد در این زمینه کار آغاز کرد.

وی بیان داشت: سال ۹۶ اولین اقدامی که شد طرح پیمان بود که پیشگیری مؤثر از اعتیاد با نگاه نشاط اجتماعی است و بیش از ۳ هزار و ۲۰۰ نفر به عنوان سرگروه از خود بچه‌های جمعیت در کل استان آموزش دیدند و بیش از ۷۰ نفر به عنوان تربیت کادر متخصص یعنی این امکان و ظرفیت در استان وجود دارد که در کاهش آسیب‌های اجتماعی حرفی برای گفتن داشته باشیم.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کرمان تصریح کرد: سال گذشته در ۹ مدرسه در حاشیه شهر بیش از یک هزار نفر از دانش‌آموزان آموزش‌های اولیه کاهش آسیب‌های اجتماعی و نحوه ارتباط عاطفی بین والدین و فرزندان را آموختند، همچنین خانواده‌ها هم مهارت‌های فرزندپروری و خانواده را آموزش دیدند.

فلاح ادامه داد: آخرین اتفاقی که سال گذشته افتاد با نگاه کارآفرینی خرد در کرمان بود و امروز در هر گوشه ۱۲ نفر از داوطلبان به عنوان تسهیلگر آموزش را دیدند و نمایشگاه بومینو رفسنجان کارهای خرد کوچک در رفسنجان است که کارهای خرد و کوچک اقتصادی به نمایش گذاشته شده است.

وی خاطرنشان کرد: امسال آسیب‌های اجتماعی را در قالب طرح خادم در دو محله امام حسن عسکری(ع) و سلسبیل شروع می‌کنیم و آموزش خانواده با استفاده از ظرفیت‌های دانشگاهی و آموزش و پرورش استان در این زمینه انجام می‌شود.

فلاح ابراز داشت: در تفاهم‌نامه‌های جمعیت با ستاد مواد مخدر و و زات کشور طرح خادم گنجانده شده و باید تامین اعتبار شود و آموزش چهره به چهره در استان باید انجام شود.

وی با اشاره به اینکه امروز دیگر بحران‌های جمعیت هلال‌احمر سیل و زلزله و... نیست بلکه بحران بزرگتری به عنوان آسیب‌های اجتماعی وجود دارد، تأکید کرد: در حوزه آسیب‌ها جوانان جلوی چشم ما از دست می‌روند و وظیفه ماست که برای پیشیگری از این آسیب‌ها کارهایی انجام دهیم.

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار