رضایی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رفسنجان گفت: طی هفته جهاد کشاورزی ۹ پروژه آب و خاک و کشاورزی در شهرستان رفسنجان افتتاح و به بهره برداری می‌رسد.
کد خبر: ۶۱۷۴۳۱
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۵ 10 June 2018

رضایی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رفسنجان گفت: در هفته جهاد کشاورزی چهار پروژه آب و خاک، دو طرح لوله گذاری، یک طرح پرورش ماهی، یک طرح توسعه زعفران و یک طرح کشت زرشک به بهره برداری می‌رسد.

وی با تاکید بر استفاده صحیح از منابع آب بخصوص در شرایط بحرانی این شهرستان گفت: چهار طرح آبیاری تحت فشار با هزینه کرد اعتبار کل بیش از ۲۳ میلیارد و ۶۹۵ میلیون ریال که ۱۷ میلیارد و ۸۵۰ میلیون ریال آن از اعتبارات دولتی است، به بهره برداری می‌رسد.

رضایی در ادامه افزود: جهت افزایش بهره وری در مقوله انتقال آب دو طرح لوله گذاری در طول ۵ کیلومتر انجام شده و این دو طرح با هزینه کرد اعتبار ۳۹۰۰ میلیون ریال که ۳ میلیارد ریال آن از اعتبارات دولتی است در این هفته به بهره برداری می‌رسد.

وی با تاکید بر اصلاح کشت در منطقه و جایگزینی محصولات با نیاز آبی کم با دیگر محصولات بیان داشت: یک طرح کشت زرشک در سطح ۲ هکتار با هزینه کرد ۳۰۰ میلیون ریال و یک طرح توسعه کشت زعفران در سطح ۴ هکتار با هزینه کرد ۱۲۰۰ میلیون ریال آغاز میگردد.

رضایی باتاکید بر اینکه با آبزی پروری در استخر‌های کشاورزی می‌توان از منابع آب حداکثر بهره برداری را نمود، افزود: یک واحد پرورش ماهی در سطح ۲۰۰۰ متر مربع با ظرفیت ۲۰ هزار قطعه در این هفته به بهره برداری می‌رسد که این طرح با هزینه کرد اعتبار ۲۲۰۰ میلیون ریال اجرا شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار