رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس:
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: یک بازیگر اصلی در بازار کشور وجود دارد اما دولت چشم خود را روی آن بسته و سر خود را مثل کبک زیر برف کرده و حاضر نیست واقعیت را ببیند.
کد خبر: ۶۱۸۲۴۶
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۸ 12 June 2018

محمدرضا پورابراهیمی منشأ افزایش قیمت‌ها را عدم مدیریت نرخ ارز در اقتصاد کشور دانست و اظهار داشت: این نشان دهنده ضعف مفرط بانک مرکزی در اداره بازار ارز کشور است که این شرایط به وجود آمده است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: پیش‌بینی می‌شد که تصمیم دولت در اعلام نرخ تک رقمی ارز نمی‌تواند مبنای اقتصادی و تخصصی و حتی عقلانی داشته باشد و با شرایط همخوانی نداشت.

وی تصریح کرد: دولت باید در کنار این نرخ برای کالاهای اساسی، مواد غذایی، دارو، مواد اولیه کارخانه‌ها ... نرخی را در بازار متشکل می‌پذیرفت و آن را مدیریت می کرد اما وقتی دولت به بازار متشکل، ثانویه یا آزاد وارد نمی‌شود این بازار توسط دیگران اداره می‌شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: یک بازیگر اصلی در بازار کشور وجود دارد اما دولت چشم خود را روی آن بسته و سر خود را مثل کبک زیر برف کرده و حاضر نیست واقعیت را ببیند و به جای اینکه مساله را حل کند صورت مساله را پاک می‌کند.

پورابراهیمی ادامه داد: در نتیجه اثرش این می‌شود که با چند معامله سوری، کار جزئی و خرید و فروش ارزی نرخی تعیین می‌شود که دیگر دست دولت نیست که آن را اداره کند و ضعف اصلی دولت در عدم اداره بازار متشکل یا همان بازار ثانویه است که سبب شده بازار به‌دست دلالان بیفتد و همه چیز تحت تاثیر رفتار قیمتی ارز قرار می‌گیرد و موج‌هایی را به‌صورت لحظه‌ای از جمله در بازار سکه و خودرو و ... ایجاد می‌کند.

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار