رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب استان کرمان:
رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب استان کرمان گفت: در زمینه نیروی انسانی مشکل داریم و امکان جذب نیروی انسانی متخصص در این زمینه بسیار کم است.
کد خبر: ۶۱۸۲۵۲
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۲ 12 June 2018

سید یعقوب موسوی عصر دوشنبه در دیدار روسای سازمان جهاد کشاورزی به مناسبت هفته جهاد کشاورزی اظهار داشت: وظیفه بخش کشاورزی امنیت غذایی، بهداشت و درمان، ایجاد اشتغال، تجارت داخلی و خارجی، صنایع چوب و ... است.

وی افزود: در دنیا همه دولت ها و ملت ها از بخش کشاورزی انتظار دارند غذا را برای جامعه تامین کند.

موسوی گفت: تغییرات اقلیمی که در دنیا صورت می گیرد باعث بروز خشکسالی، سیل، تگرگ، صاعقه و ... می شود که مستقیما زیرساخت های بخش کشاورزی را تحت تاثیر خود قرار می دهد و ما در بخشی کار می کنیم که با موجودات زنده سر و کار داریم و مدیریت موجودات زنده بسیار سخت است.

وی عنوان کرد: سالیانه از اراضی قابل کشت در دنیا کاسته می شود و زمین های مستعد کشاورزی یا از بین می روند یا تحت فرسایش قرار می گیرند و تبدیل به شهرها و کارخانه ها می شوند.

موسوی بیان داشت: دخالت های سیاسی، غیر علمی و کشاورزی مانند سم و یک آفت بسیار بزرگ است که بعضی وقت ها اجازه کار علمی به متخصصان علمی امر را نمی دهد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب استان کرمان ابراز داشت: در تحقیقات و آموزش در زمینه کشاورزی مشکلات ساختاری داریم و با مشکلاتی در زمینه اسناد کشاورزی مواجه هستیم.

وی با اشاره به اینکه ما در زمینه نیروی انسانی مشکل داریم و امکان جذب نیروی انسانی متخصص در این زمینه بسیار کم است، گفت: مظلومیت بخش کشاورزی در این است که در طول سال باید فعالیت کند و به همه پاسخ دهد.

موسوی ابراز داشت: طی سال های گذشته یک برنامه علمی در سطح وزارتخانه و استان ها براساس آمایش سرزمینی و محلی صورت گرفته در حال انجام است و در استان کرمان در دو سازمان جهاد کشاورزی شمال و جنوب برنامه هایی در زمینه مواجه با شرایط اقلیمی جدی برنامه ریزی شده است.

وی تاکید کرد: کرمان استانی ۱۰۰ درصد کشاورزی و معدنی است و در استان تنوع محصول و فعالیت خیلی زیاد است.

موسوی بیان داشت: وزارت جهاد کشاورزی از نظر امکانات بسیار فقیر است و ساختمان های فرسوده ای داریم و ساختمان جهاد کشاورزی جنوب استان مربوط به ۱۳۴۴ است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب استان کرمان عنوان کرد: خشکسالی و بی آبی کمر ما را شکسته است.

منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار