جشن گلریزان زندانیان جرائم غیر عمد شهرستان‌های جیرفت، عنبرآباد، رودبار و فاریاب با حضور پرشور مردم و مسئولان در جیرفت برگزار شد.
کد خبر: ۶۱۸۲۵۹
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۷ 12 June 2018

احمد علی انجم روز رئیس دادگستری شهرستان جیرفت در جشن گلریزان زندانیان جرائم غیر عمد ضمن قبولی طاعات و خیر مقدم به حضارگفت:مبنای این جشن آزادی ۳۶ زندانی جرائم غیر عمد در چهار شهرستان جیرفت، عنبرآباد، رودبار و فاریاب است.

وی افزود: برای آزادی این ۳۶ زندانی مبلغ یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان مورد نیاز است و به هر میزان که خیرین و مردم کمک کنند جمع کل آن میزان را ستاد دیه استان کرمان پرداخت میکند، یعنی اگر مردم و خیرین همت کنند ۸۰۰ میلیون تومان برای آزادی این زندانیان پرداخت کنند و مابقی را ستاد دیه استان پرداخت خواهد کرد و این ۳۶ زندانی به آغوش گرم خانواده برمی گردند.

انجم روز تصریح کرد: تمام این وجوه نقدی فقط برای آزاد سازی زندانیان جرائم غیر عمد مورد استفاده قرار می‌گیرد.

رئیس دادگستری شهرستان جیرفت از خانواده شهید فردین سنجری که دو روز قبل در درگیری با قاچاقچیان مواد مخدر به شهادت رسید به جهت حضور در این مراسم تشکر و قدردانی کرد.

همچنین رمضان امیری مدیر کل اداره زندان‌های استان کرمان ضمن تقدیر از حضور پرشور مردم برای شرکت در این مراسم گفت: از ابتدای تشکیل ستاد دیه از سال ۱۳۸۰ تا کنون باتوجه به برنامه‌هایی که ستاد دیه دارد اقدامات خوبی انجام شده است و تاکنون دو هزار ۹۵۵ نفر زندانی جرائم غیر عمد در کل استان به کانون گرم خانواده بازگشتند، ازاین تعداد ۶۷۶ نفر بدون پرداخت وجه و تعداد دو هزار و ۲۷۹ نفر با پرداخت وجه مبلغ ۴۷ میلیارد و ۶۶۰ میلیون و ۳۲۵ هزار تومان از زندان آزاد شدند.

وی افزود: تا کنون ۱۳۴ جشن گلریزان در کل استان کرمان برگزار شده که ازاین تعداد مراسم ۶ جشن مربوط به شهرستان جیرفت بوده و ۱۹۶ نفر از زندانیان جرائم غیر عمد در این شهرستان به کانون گرم خانواده باز گشتند.

موسوی قوام مدیر عامل ستاد دیه استان کرمان نیز گفت: ۳۱۴ نفر زندانی جرائم غیر عمد در کل استان وجود دارد و برای آزاد سازی این افراد مبلغ ۷ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان نیاز می‌باشد.

وی تصریح کرد:مردم می‌توانند فطریه روزه خود را برای آزاد سازی زندانیان جرائم غیر عمد از طریق شماره حساب ۰۲۰۰۶۰۰۲۶۲۰۰۲ و شماره کارت ۵۸۵۹۸۳۷۰۰۰۱۳۲۴۱۱ به نام ستاد دیه استان کرمان پرداخت کنند.

همچنین غلامرضا روشان رئیس زندان شهرستان جیرفت ضمن تشکر از تمامی ادارات و افرادی که برای برگزاری این جشن باشکوه همکاری کردند گفت:از تمام مردم و مسئولان شهرستان جیرفت و عنبرآباد، رودبار و فاریاب تشکر و قدردانی می‌کنم و این مراسم را با الگو گیری از مدیر کل اداره زندان‌های استان کرمان که در اصفهان انجام دادند و ماهم الگو برداری کردیم تا شاهد شادی خانواده‌های عزیز زندانیان جرائم غیر عمد باشیم.

این مراسم با حضور حامد زمانی و با گرامیداشت یاد و خاطره شهید فردین سنجری در زمین چمن ورزشگاه شهید زحمتکشان شهرستان جیرفت برگزار شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار