مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمان گفت: دست بافته های جوامع محلی این استان شامل کیسه های حصیری و پارچه ای سازگار با محیط زیست تهیه شده از بوته داز در محل این اداره کل گشایش یافته است.
کد خبر: ۶۱۸۲۶۱
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۸ 12 June 2018

داز درختچه ای با برگ های شانه ای و یا باد بزنی که در طول رگبرگ های ثانویه ،بریدگی حاصل نموده است .ساقه در برخی گونه های داز ،استوانه ای، خیلی بلند و بدون انشعاب است .'
'این در ختچه در کنار رودخانه ها و مناطق کوهستانی می روید. برای ساخت هر وسیله حصیری، پیش ( برگ درخت خرما )را که به صورت رشته های بلند حصیر است و از قسمت پایین به هم متصل هستند از بوته می چینند، آن را در آب خیس می کنند تا نرم شود و آماده بافتن شود.'
رضا جزینی زاده روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این نمایشگاه از روز گذشته در راستای شعار هفته محیط زیست در سال 97 (حذف آلودگی پلاستیک و نه به پلاستیک) و همچنین حمایت از کالای ایرانی برای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی دایر شده است.
وی اظهار داشت: آثار این نمایشگاه توسط جوامع محلی جنوب استان کرمان بافته شده و به مناسبت هفته محیط زیست و تحقق شعار سال به معرض دید عموم گذاشته شده است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمان گفت: همچنین این اداره کل به مناسبت هفته محیط زیست تفاهم نامه ای با اداره کل بهزیستی منعقد کرده که بر این اساس مباحث زیست محیطی ویژه مربیان مهد کودک کرمان، آموزش داده می شود.
وی ادامه داد: بمنظور تحقق اهداف فرهنگی و آموزشی این سازمان، تسری آموزشهای زیست محیطی به سنین پایین و استفاده بهینه از ظرفیت کودکان در جریان توسعه فرهنگی اجتماعی کشور و نقش حساس مربیان مهدهای کودک این دوره های آموزشی در استان کرمان برگزار می شود.
16 خرداد آغاز هفته محیط زیست در کشور است و به مدت یکهفته ادامه دارد.

منبع: ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار