نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان با اشاره قیمت محصولات کشاورزی از زمانی که از کشاورز خریداری می‌شود تا وقتی که به دست مصرف کننده می‌رسد قیمتش بسیار افزایش پیدا کرده است گفت: در حالی که زحمت اصلی را کشاورز کشیده و این مسئله بی‌انگیزگی ایجاد می‌کند.
کد خبر: ۶۱۸۲۶۹
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۴ 12 June 2018

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی‌سلیمانی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان به مناسبت هفته جهاد کشاورزی از اداره کل جهاد کشاورزی کرمان بازدید کرد.

در این بازدید حجت‌الاسلام والمسلمین علیدادی‌سلیمانی با تبریک هفته جهاد کشاورزی اظهارداشت: کار جهادگران جز خدمت‌رسانی به مردم از ابتدای انقلاب تاکنون چیز دیگری نیست.

وی با بیان اینکه اگر بخواهیم کشاورزی پیشرفته شود باید سه موضوع را جدی بگیریم گفت: بخش قابل توجهی از این مسئله مربوط به جهادگران در اداره کل جهاد کشاورزی است.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان با اشاره به اینکه هر کدام از محصولات کشاورزی که در هر نقطه‌ای تولید می‌شود باید ارزش واقعی محصول محاسبه شود گفت: منطقی نیست یک تن از محصولی تولید شود اما میزان آب مصرفی برای تولید آن محصول بیشتر از ارزش آن باشد.

وی با بیان اینکه موضوع دوم این است که باید وقتی که صرف تولید محصول می‌شود تا آنچه کشاورز از فروش آن به دست می‌آید مشخص شده و کشاورز ما مقروض و بدهکار نشود افزود: فعالیت کشاورزی باید اقتصادی باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین علیدادی‌سلیمانی با اشاره به اینکه کشاورزی اگر علمی انجام شود از ضرر کشاورز در هر زمینه‌ای جلوگیری می‌شود گفت: مهندسی قوی کشور در حوزه کشاورزی باید به کمک کشاورز بیاید.

وی با بیان اینکه دولت باید از کشاورزی به صورت واقعی حمایت کند بیان کرد: حمایت حتما مادی نیست و گاهی اوقات یک حمایت معنوی بسیار مهمتر است.

امام جمعه کرمان با اشاره به اینکه کشاورز وقتی محصولش را به بازار می‌برد تا به دست مصرف کننده می‌رسد قیمتش بسیار افزایش پیدا کرده است افزود: در حالی که زحمت اصلی را کشاورز کشیده و بی‌انگیزگی ایجاد می‌کند و دولت باید به این نکته توجه کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین علیدادی‌سلیمانی با بیان اینکه امروز فرهنگ‌سازی در زمینه کشاورزی علمی لازم است گفت: مهندسین کشاورزی باید به‌گونه ای عمل کنند که اعتماد کشاورز را جلب کرده و جامعه به سمتی برود که هر کاری می‌خواهد انجام دهد علمی و مهندسی باشد.

منبع: تسنیم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار